جایگزینی موتور‌های برقی با موتور‌های قدیمی برای کاهش آلایندگی هوا

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: جایگزینی موتور‌های برقی با موتور‌های قدیمی منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه‌هایی که سال‌های گذشته به امضا رسید امروز توسعه موتورسیکلت‌های برقی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:شهرداری تهران در راستای ایجاد زیرساخت‌های پیشرفته برای توسعه حمل و نقل عمومی برنامه‌هایی دارد که اعطای مشوق‌های مالی و تشویق پیک‌های موتوری فعال در سطح شهر تهران از جمله این برنامه‌ها است.

هاشمی گفت: کمک برای ایجاد ایستگاه‌های مورد نیاز موتور‌های برقی و تسهیل فرآیند تجاری سازی موتور‌های برقی از جمله دیگر برنامه‌ها است همچنین کمک به تجاری سازی این برنامه‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی برای موتورسیکلت‌ها از جمله دیگر برنامه‌های هستند و آن را دنبال می‌کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد:با توسعه این کار اتفاقی بزرگ در سطح شهر تهران به وقوع می‌پیوندد، زیرا ما سه میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران داریم و این‌ها در حوزه‌های مختلف مشکلاتی را به وجود آورده اند همچنین در حوزه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هم پلیس با موتور سوراران مشکل دارد.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر اقدام مناسبی در این حوزه انجام نگرفته بود، اما امیدواریم با امضای این قرارداد بتوانیم موتور‌های برقی را جایگزین ناوگان قدیمی کنیم تا منجر به کاهش آلایندگی هوا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار