حسینی مطرح کرد؛

سامانه پیش بینی آلودگی هوا رونمایی خواهد شد/ پرونده تاکسی‌های فرسوده به زودی بسته می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به زودی از سامانه پیش بینی آلودگی هوای شهر تهران قبل از رسیدن به مرحله بحرانی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عصر امروز در مراسم رونمایی از 200 دستگاه تاکسی هیبریدی اظهار داشت: در آستانه هفته هوای پاک قرار داریم، به همین منظور رونمایی از تاکسی‌های هیبریدی و همچنین موتورسیکلت های برقی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه از سال 93 شهرداری تهران توجه عمده و ویژه خود را به موضوع احیای زندگی و بازگرداندن آرامش به منطقه دوازده معطوف کرده است، افزود: شهردار تهران در راستای ارتقا طرح کیفی زندگی ساکنان این منطقه به معاونت‌های مختلف شهرداری دستور داده که به صورت شبانه روزی فعالیت‌های زیادی در این منطقه انجام دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بدون تردید اقدامات انجام شده در منطقه 12 نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست، گفت: بی شک تلاش شهرداری و معاونت‌های این نهاد در خصوص احیای منطقه 12 معطوف شده و در راستای آن نیز کارهای زیادی انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق شهرداری تلاش کرده که حمل و نقل پاک را در منطقه 12 راه‌اندازی کند، تصریح کرد: در خصوص ناوگان حمل و نقل پارک شهر تهران در افق 1404 برای این منطقه برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است.

وی با اشاره به رونمایی از 200 دستگاه دوچرخه پاک افزود: امروز 3 کیلومتر خط ویژه تردد دوچرخه افتتاح شد و در آینده نزدیک نیز 3 کیلومتر دیگر به این 3 کیلومتر فعلی اضافه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همزمان با 22 دی ماه که روز هوای پاک نامگذاری شده است، گفت: 30 دستگاه ون برقی، 32 دستگاه موتور برقی و همچنین نوسازی مینی بوس های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از اتوبوس‌های دیزلی که فیلتر جذب دوده بر روی آنها نصب شده به زودی رونمایی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه 40 درصد از معابر اصلی منطقه 12 که به پیاده راه تبدیل شده است، گفت: از آن جایی که هدف و سیاست شهرداری تهران ارتقا سلامت و بازگرداندن آرامش به مردم منطقه 12 است، تصریح کرد: محوریت پیاده راه سازی معابر این منطقه را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده میزان استقبال شهروندان این منطقه پیاده راه سازی بسیار زیاد بوده، چرا که در خصوص این موضوع خودروها از این محور خارج شدند و این امر آثار مثبت زیادی را برای زندگی مردم این محله به همراه داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به اهمیت نوسازی تاکسی و خروج تاکسی‌های فرسوده از شهر تهران اشاره کرد و گفت: 300 هزار خودروی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که سهم شهرداری تهران از این خودروهای فرسوده بیش از 16 هزار تاکسی است.

حسینی اضافه کرد: بر اساس تمهیدات انجام شده، نوسازی 16 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در هفته آینده جشن نوسازی 10 هزارمین تاکسی را برپا خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه خودروهای کاربراتوری سهم 40 درصدی در آلودگی هوای شهر تهران دارند ، گفت: قصد داریم تا پایان نیمه اول سال 96، پرونده تاکسی‌های فرسوده را به صورت کلی ببندیم.

حسینی با بیان اینکه موانع زیادی بر سر راه پیشروی نوسازی مینی بوس‌های فرسوده قرار دارد یادآور شد: موتور برخی از مینی‌بوس‌ها موتور تراکتور بود که قرار بود از سال گذشته با کمک سازمان حفاظت محیط زیست کشور نوسازی مینی‌بوس‌ها آغاز شود، اما متأسفانه این موضوع تحقق پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری با کمک شورای اسلامی شهر تهران و دستور قالیباف شهردار تهران نوسازی مینی بوس‌های فرسوده به صورت جدی کلید خورد، تصریح کرد: 150 مینی بوس فرسوده در آستانه اسقاط  قرار دارد و همچنین 250 نفر برای مینی بوس‌های جدید ثبت نام کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امروز کلید اولین مینی‌بوس نوسازی شده توسط قالیباف شهردار تهران به یکی از شهروندان ارائه شد، تصریح کرد: بدون شک موضوع نوسازی مینی بوس‌های فرسوده یک قول چند ساله بود که به دلیل بسیاری از مشکلات مغفول مانده بود، اما امروز این موضوع به صورت کلی حل و فصل شد.

حسینی با تاکید بر اینکه امروز 32 دستگاه موتور برقی رونمایی شد، افزود: این تعداد موتور برقی تنها موجودی کشور بود که تحت عنوان پیک سبز در محدوده بازار فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

وی تأکید کرد: امید داریم با رایزنی‌هایی که در خصوص پرداخت وام بلاعوض برای موتورهای برقی انجام شده، شهروندان از خرید موتورهای برقی استقبال کنند.

حسینی با اشاره به رونمایی از 30 دستگاه ون برقی یادآور شد: برای برطرف کردن برخی از مشکلات، فیلتر دوده 40 میلیون تومانی بر روی اتوبوس‌های شهر تهران نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر فیلتر 40 میلیون تومانی هزینه سنگینی را بر دوش مدیریت شهری تحمیل می‌کند، تأکید کرد: شهرداری تهران به دلیل اهمیتی که برای سلامتی شهروندان این شهر قائل است، پروژه‌ی فیلتر‌ها را آغاز کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سامانه نوبت دهی آنلاین مراکز معاینه فنی خودرو به زودی رونمایی می‌شود، تصریح کرد: از این به بعد افراد می‌توانند با مراجعه به سایت معاینه فنی خودرو به صورت آنلاین نوبت معاینه دریافت کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه سامانه پیش بینی آلودگی هوای شهر تهران به زودی رونمایی می‌شود ، گفت: بدون تردید یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های شهرداری تهران ایجاد سامانه پیش بینی آلودگی هوا شهر بود که این سامانه با استفاده از دانش مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه های ما انجام شد و در خصوص آن توانستیم در زمینه آلودگی هوا اطلاعات مفیدی جمع آوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم تهران به تعطیلی‌های ناگهانی که به واسطه آلودگی هوا ایجاد می‌شود، دل خوشی ندارند، گفت: با این سامانه می‌توانیم نسبت به پیش بینی آلودگی هوا اطلاعات کسب کنیم و قبل از اینکه آلودگی به مرز بحران برسد، در خصوص آن تصمیم‌های نهایی بگیریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمام توان و مسئولیت خود را برای برطرف کردن مشکلات شهر تهران به کار گرفته است، تصریح کرد: در راستای بهبود زندگی شهروندان اقدامات زیادی انجام دادیم، اما همچنان باید این اقدامات را گسترش دهیم.

حسینی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی جزء اولویت‌های شهرداری تهران بوده است، گفت: امیدواریم بتوانیم توسعه حمل و نقل عمومی را به صورت ویژه تکمیل کنیم تا شهروندان با مشکلات کمتری در سطح شهر مواجه شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار