کشف ۳۸۰ لیتر ماده منفجره در عملیات پهپادی نیرو‌های عراقی در الانبار

نیرو‌های عراقی در عملیاتی پهپادی ۳۸۰ لیتر ماده منفجره c۴ در الانبار کشف کردند و یکی از تروریست‌های خطرناک داعشی را در دیاله به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، منبعی امنیتی در اداره اطلاعات نظامی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی در عملیاتی پهپادی توانستند ۳۸ گالن ۱۰ لیتری بمب گذاری شده، حاوی ماده منفجره c۴ را که شدت انفجاری بسیاری بالایی دارد، در غرب شهر الرمادی در استان الانبار کشف و ضبط کنند.

این منبع افزود: نیرو‌های امنیتی با هماهنگی یگان‌های نظامی و با حمایت یگان پهپادی عملیاتی پیگرد در منطقه بیابانی غرب الرمادی انجام دادند و توانستند این گالن‌های آماده انفجار و شماری نارنجک را کشف کنند.

نیرو‌های عراقی همچنین شمالی تسلیحات برجای مانده از تروریست‌های داعش را در این منطقه کشف و تیم مهندسی بدون وقوع انفجار و حادثه‌ای بمب‌ها را خنثی کردند.

در استان دیاله نیز «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله الحشدالشعبی نیز اعلام کرد که به دنبال تلاش اطلاعاتی مشترک میان نیرو‌های عراقی، یکی از عناصر تروریستی خطرناک که مسئول یکی از هسته‌های خاموش داعش در بعقوبه بوده است را پس از رصد و پیگرد میدانی هدف قرار دهند.

او گفت: نیرو‌های امنیتی در سه ماه اخیر سال ۲۰۲۰ توانستند سه هسته خاموش گروه تروریستی داعش را منهدم و عناصر آن را که قصد حمله به شهر‌ها را داشتند، دستگیر کنند.

این مسئول الحشد الشعبی افزود: عملیات‌های اخیر نیرو‌های عراقی و دستگیری سرکرده‌های تروریستی تاثیری بسیار بالایی بر ناکامی تروریست‌ها در انجام حملات تروریستی به شهر‌های کشور داشته است.

«عبدالخالق العزاوی» یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در همین ارتباط اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد از حملات تروریست‌های باقی مانده داعش از طریق تک تیراندازی انجام می‌شود که نشان دهنده ضعف این گروه تروریستی و از دست دادن قدرت خود برای رویارویی مستقیم با نیرو‌های عراقی است.

او تاکید کرد: گروه تروریستی داعش بسیار ضعیف شده است و دیگر بخشی از اخبار نیست و آنچه درباره عملیات‌های این گروه منتشر می‌شود دروغین و برای بالابردن روحیه عناصر خود است.

عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در سال میلادی گذشته با حمایت‌های همه جانبه آمریکا عملیات‌های پراکنده‌ای انجام دادند تا مدعی برهم خوردن ثبات و امنیت شوند و بهانه آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق را فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار