به‌دنبال تحریم ۸ اپلیکیشن چینی؛

وزارت بازرگانی چین از تصمیم دولت ترامپ انتقاد کرد

وزارت بازرگانی چین در واکنش به تصمیم جدید دولت کنونی آمریکا برای تحریم ۸ اپلیکیشن چینی مخالفت قاطعانه خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای به تحریم‌های جدید آمریکا علیه اپلیکیشن‌های این کشور واکنش نشان داده و «مخالفت قاطعانه» خود را اعلام کرد.

این نهاد چینی از آنچه دولت کنونی آمریکا به‌عنوان لیست سیاهی برای گنجاندن «برنامه‌های مخرب و آسیب‌زا» معرفی کرده است انتقاد کرد و در بیانیه‌ای به آن واکنش نشان داد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «قاطعانه با این اقدام آمریکا مخالف و معتقدیم این رفتار به مصرف‌کنندگان و به‌طور خاص مصرف‌کنندگانِ آمریکایی بیشترین آسیب را وارد خواهد کرد.»

در ادامه وزارت بازرگانی چین اعلام کرد «تعهد دارد از حقوق شرکت‌های خود محافظت کند» و بنابراین در مقابل «اقدام نامعقول از سوی هر طرفی حقِ اقدام ضرروی و مشخص» را دارد.

بیانیه این وزارتخانه درحالی منتشر شد که پیش‌تر «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین، نیز این تحریم آمریکا را «قلدری» از سوی این کشور دانسته و دولت ترامپ را به تحریف مفهوم «امنیت ملی» متهم کرده است.

روز گذشته (سه شنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که به موجب آن «۸ اپلیکیشن کیف پول دیجیتال چینی» از سوی آمریکا تحریم شد.

دولت ترامپ، چین را متهم به «سرقت و جستجوی اطلاعاتِ مهم و محرمانه آمریکا» دانسته و گفته است پکن اهتمام می‌ورزد تا «اطلاعات حساس و شخصی از آمریکا را با هدف پیشبرد برنامه اقتصادی امنیت ملی چین» سرقت کند.

به تازگی بازار سهام نیویورک اقدام به خارج کردن سه شرکت مخابراتی چاینا تلکام (China Telecom)، چاینا موبایل (China Mobile) و چاینا یونیکام (China Unicom) کرده است.

سخنگوی وزارت تجارت چین در واکنش به این اقدام نیز گفته بود: «تصمیم آمریکا در خارج کردن سه شرکت تجاری چین از بازار سهام آمریکا سبب تضعیف بازار سرمایه می‌شود.»

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی مدعی شد «پکن موسسات جهانی را برای رسیدن به اهدافش به خدمت خود درآورده است.»

هوا چونیینگ در واکنش به این مسئله نیز «واشنگتن را به خودداری از انتشار اطلاعات نادرست در مورد پکن و بازگشت به عقلانیت و خرد فراخوانده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار