آمریکا درخواست هوآوی برای خروج از لیست تهدیدها را رد کرد

کمیسیون ارتباطات آمریکا درخواست شرکت هوآوی برای خروج از لیست تهدیدها را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد درخواست شرکت هوآوی برای خروج از لیست تهدیدات این کشور را رد کرد است.

بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک این نهاد آمریکایی درخواست شرکت فناوری چینی هوآوی برای خروج از لیست «تهدیدات امنیت ملی آمریکا» را رد کرده است.

شرکت هوآوی در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) و به دستور دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، به این لیست اضافه شده است.

آمریکا طی یک سال گذشته سعی در ایجاد جوی منفی نسبت به این شرکت فناوری داشته است. این کشور از مدت‌ها پیش بر کشور‌های اروپایی اعمال فشار می‌کند تا این کشور‌ها در شبکه G ۵ آینده خود از تجهیزات شرکت هوآوی به دلیل آنچه وجود «خطر جاسوسی» خوانده، استفاده نکنند.

به طور مثال، «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی آمریکا، درباره مشارکت انگلیس با شرکت چینی هوآوی در پروژه‌های زیرساختی فناوری اینترنت نسل پنجم و دسترسی چین به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده انگلیس هشدار داد و مدعی شد: «چینی‌ها می‌خواهند تمام اطلاعات مخفی انگلیس از جمله اسرار برنامه هسته‌ای یا دستگاه‌های اطلاعاتی داخلی یا برون مرزی این کشور را یکجا سرقت کنند.»

البته منابع خبری فروردین ماه امسال اعلام کردند فروش شرکت چینی هوآوی در سال ۲۰۱۹ با وجود تحریم‌های آمریکا با افزایش ۱۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت هوآوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در آمریکا را وادار کرد تامین‌کننده دیگری برای تامین تجهیزات مخابراتی خود بیابند. متحدان کلیدی اروپایی آمریکا به ویژه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد ندارند مانع از مشارکت هوآوی در شبکه G ۵ آن‌ها شوند و تنها محدودیت‌هایی برای این شرکت در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار