همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا برای ممانعت از رشد اقتصادی چین

اتحادیه و اروپا آمریکا در تلاش هستند تا با احیای بخش‌هایی از تجارت و سرمایه‌گذاری‌های آزاد و تمرکز بر فن‌آور‌های جدید علیه رشد اقتصادی چین دست به کار شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا در تلاش است تا در مورد فن آوری و احیای بخش‌هایی از  پیمان مشارکت تجارت و سرمایه گذاری آزاد فرا آتلانتیک (TTIP) علیه چین، در کنار آمریکا باشد.

گزارش ها حاکی از انعقاد یک طرح همکاری بین بروکسل و واشنگتن است که شامل تلاش برای احیای بخش‌هایی از مشارکت تجارت و سرمایه گذاری فرا آتلانتیک تی‌تی‌آی‌پی می‌شود و بر همکاری نظارتی در مورد فن آوری‌های جدید تمرکز دارد.

بنا بر گزارش پولیتیکو، اتحادیه اروپا قصد دارد یک ائتلاف فنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، با هدف جلوگیری از تسلط اقتصادی چین در بخش های فن آوری ایجاد کند. به ویژه گزارش شده است که اتحادیه اروپا می‌تواند بخشی از این مذاکرات را در مورد تنظیم  فن آوری در زمینه‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و اتومبیل‌های خودران قرار دهد.

 هدف از ایجاد شورای تجارت و فناوری جدید اتحادیه اروپا و آمریکا تقویت رهبری فناوری و صنعتی و گسترش تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه است. این کار بر کاهش موانع تجاری، تدوین استاندارد‌های سازگار و رویکرد‌های نظارتی برای فناوری‌های جدید متمرکز خواهد بود و به قصد رقابت با پکن در حالی صورت می‌گیرد که ترس متقابل در بروکسل و واشنگتن مبنی بر تلاش پکن برای ایجاد رهبری جهانی در فن آوری‌های نوظهور وجود دارد.


بیشتر بخوانید


بروکسل به غیر از مقررات فنی، در تلاش است تا با واشنگتن در زمینه یارانه‌های صنعتی، غربالگری سرمایه گذاری و احتمالاً اصلاح سازمان تجارت جهانی نیز همکاری کند.

گام‌های گزارش شده برای دستیابی به توافق جدید فرااقیانوسی بین اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد فناوری پس از توقف مذاکرات تی‌تی‌آی‌پی توسط ترامپ در سال ۲۰۱۸ اعلام شد.

دولت ترامپ به ویژه بار‌ها مدعی شده است که غول فناوری چینی هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است و اجازه توسعه شبکه‌های ۵G درآمریکا یا اروپا را ندارد. هواوی این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار