ژاپن: برای کنار گذاشتن هوآوی با آمریکا همراهی نمی‌کنیم

دولت ژاپن صراحتا اعلام کرده است که در تحریم و کنار گذاشتن شرکت چینی هوآوی با آمریکا همراهی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تنش‌های واشنگتن-پکن، آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های بیشتری علیه چین کرده و از هم‌پیمانان خود خواسته که در به این تحریم‌ها پایبند باشند.

آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار می‌دهد تا شرکت هوآوی را از دستیابی به نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه به دلایل امنیتی منع کنند.

این در حالی است که روزنامه یومیوری امروز با استناد به چندین منبع نوشت ژاپن به آمریکا اعلام کرده است توكیو در حال حاضر به طرح واشنگتن برای حذف شركت‌های چینی از شبکه‌های مخابراتی نخواهد پیوست.

ژاپن به آمریکا اطلاع داده است دولت این کشور در برنامه آمریکا برای حذف شرکت‌های چینی از شبکه‌های مخابراتی مشارکت نکرده و در صورت بروز مسائل امنیتی ضمن همکاری با واشنگتن، سیاست‌های خود را در این زمینه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وزارت امور خارجه آمریکا در ماه اوت ( مردادماه) بروزرسانی طرحی را تحت عنوان «شبکه پاک» منتشر کرد که در آن شرکت‌های مخابراتی، ارائه دهندگان خدمات ابری و نرم‌افزارهای چینی تلفن همراه تحت نظارت آمریکا قرار می‌گیرند.

به گفته این روزنامه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هنگام دیدار با همتای ژاپنی خود در اوایل ماه جاری میلادی، از طرح «شبکه پاک» سخن به میان آورده است. 

بر اساس این گزارش، ژاپن به آمریکا گفته است توكیو نمی‌تواند به چارچوبی بپیوندد كه یك كشور خاص را مستثنی كند اما در صورت تغییر در برنامه فعلی واشنگتن، تجدیدنظر خواهد كرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار