تازه‌های نشر؛

گزیده آثار جورج الیوت منتشر شد

گزیده آثار جورج الیوت با عنوان «آسیاب کرانه فلاس» با ترجمه لیدا طرزی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رمان «آسیاب کرانه فلاس» با ترجمه لیدا طرزی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر دومین تجربه این انتشاراتی در زمینه انتشار گزیده آثار داستانی مشهور غرب است.


بیشتر بخوانید:


ماری آن ایوانس با نام مستعار مردانه جورج الیوت، نویسنده مشهور عصر ویکتوریاست. او برای اینکه آثارش مورد توجه جدی مخاطبان قرار بگیرد، با نام «جورج الیوت» در زمینه نویسندگی فعالیت کرد.

نویسندگان زن در آن زمان، آزادانه نام اصلی‌شان را روی اثرشان درج می‌کردند؛ اما ماری آن ایوانس می‌خواست تنها یک نویسنده داستان‌های عاشقانه نباشد. از این رو از درج نام اصلی اش روی کتاب هایش خودداری کرد.

شهرت این نویسنده انگلیسی بیشتر به دلیل دیدگاه‌های رئالیستی و روانشناختی‌اش است. از این رو بسیاری از منتقدان جورج الیوت را مبدأ روش آنالیز روانشناسی شخصیت‌های رمان مدرن می‌دانند. اهالی قلم به سبک نوشتاری او احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند.

بسیاری از اهالی قلم معتقد بودند جایگاه جورج الیوت پس از «جین آستین» است و هیچ نویسنده‌ای به اندازه او با صراحت مشکلات اجتماعی و انتقاد‌های سیاسی زمانه اش را در آثارش منعکس نکرده است. از جمله آثار سیاسی این نویسنده می توان به  «افسانه جوبال» و «فلیکس هالت افراطی» اشاره کرد. این آثار به طور کامل در زمره آثار سیاسی قرار می‌گیرند.

جورج الیوت در سلسله رمان‌نویسان بزرگ انگلیسی به دلیل مهارت و ژرف اندیشی‌اش در توصیف انگیزه‌ها در قرن نوزدهم جایگاهی منحصربه فرد دارد. به طوری که بسیاری از منتقدان مدرن او را بزرگترین رمان نویس انگلیسی در قرن نوزدهم می‌دانند. نویسندگان بزرگ این دوره از جین آستین و خواهران برونته آغاز می‌شوند و به چارلز دیکنز و تاماس هاردی می‌رسند. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید موسوی
۲۳:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
س.اگه کمونیست ها نبودن جرج الیوت خیلی بیشتر معروف بود.