معرفی کتاب؛

زندگی سادات رضوی خواندنی شد

کتاب جدید سعید تشکری با عنوان «سبزآبی» در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رمان «سبزآبی»، اثر سعید تشکری در انتشارات کتاب نیستان منتشرشد. این کتاب با درونمایه‌ای تاریخی به زندگی سادات رضوی در ایران می‌پردازد. این رمان به اعتبار نویسنده اش قهرمان‌های ملی را در عین وابستگی شان به یک ادبیات خاص به جامعه معرفی می‌کند. در کنار آن به ماجرا‌های زیست امروزش در رمان توجه می‌کند.


بیشتر بخوانید


کهن الگو‌هایی در رمان جدید سعید تشکری به مخاطب معرفی می‌شود که در زمره بهترین جاذبه‌ها و تجربه‌هایی است که نویسنده از نو آفریده و به ادبیات روز تبدیل کرده است.

تشکری در جدیدترین اثرش از زاویه بازگویی شرح زندگی یکی از سادات رضوی تلاش می‌کند، طرحی را از زندگی مومنانه در عین حال عقلایی برای مخاطبانش ترسیم کند.

رمان «سبزآبی» نه تنها یک اثر داستانی تاریخی است، بلکه پیامی از دل تاریخ برای ساختن زندگی مدرن امروزی است. این کتاب از حکایت و ظرایفی سرشار است که در زندگی و زیست امروز پیرامون ما فراموش و کمرنگ شد. از سوی دیگر با مرور و بازخوانی آن‌ها طعم شیرین زیست و اندیشیدن به سبک دوران کهن و اوج فرهنگی ایرانی اسلامی را به مخاطبش می‌چشاند.

تشکری رمان جدیدش را با زاویه‌های دید متعدد نوشت تا از منظر تکنیک هم مخاطب را به شکل‌های مختلفی با داستان همراه کند. او در این اثر به سراغ زندگی و زیست قهرمان‌هایی می‌رود که در دوران پس از حیات امام رضا (ع) زندگی می‌کردند و شخصیتی با عنوان «سید حسین قمی» را برای خلق داستانی بلند انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار