«تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» به چاپ دهم رسید

کتاب «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» اثر علی اکبرعباسی در انتشارات هزاره ققنوس به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام» اثر علی اکبر عباسی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ دهم رسید. این کتاب برای نخستین بار در سال ۹۷ منتشر شد.


بیشتر بخوانید


کتاب «تایخ فرهنگ و تمدن اسلام» خلاصه‌ای از فرهنگ و تمدن اسلام و ایران را به ویژه در دوران طلایی اش روایت می‌کند. مطالب آن در پنج فصل خلاصه شده؛ نویسنده در فصل اول به مباحث مقدماتی فرهنگ و تمدن، معنای لغوی و اصطلاحی تمدن، رابطه میان فرهنگ و تمدن می‌پردازد و این مطالب را با ذکر مثال‌هایی برای مخاطب تبیین می‌کند.

فصل دوم کتاب «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام» از وضع فرهنگ و تمدن پیش از ورود اسلام به ایران سخن می‌گوید. مهمترین و مفصل‌ترین بخش این کتاب در فصل سوم آن دیده می‌شود؛ در این فصل علت رشد سریع علوم و فنون در جهان اسلام و وضع شاخه‌های مختلف علمی در قرون طلایی اسلامی بیان می‌شود.

از مطالبی هم که در دو فصل پایانی کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام به چشم می‌خورد، می‌توان به وضع هنر و معماری ایرانی اسلامی و جهان اسلام، سبک‌های مختلف معماری جهان اسلام و ایران اسلامی و همچنین تاثیر تمدن اسلامی بر تمدن و دولت‌های غربی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار