بن سلمان: نشست شورای همکاری خلیج فارس سبب تقویت صلح در منطقه است

بن سلمان، ولیعهد عربستان از چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس به عنوان موقعیتی مناسب برای ایجاد صلح در منطقه یاد کرد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس (GCC) به میزبانی عربستان را سبب تقویت صلح و وحدت در منطقه در برابر چالش‌های مشترک دانست.

محمد بن سلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست شورای همکاری خلیج فارس قرار است به زودی برگزار شود و امیر قطر، تمیم بن حمد الثانی،  از سال ۲۰۱۷ تاکنون، برای اولین بار قرار است در این  نشست شرکت ‌کند و این نشانه‌ای نمادین برای پایان یک درگیری شدید دیپلماتیک بین سلطنت‌های حاکم در منطقه خلیج فارس است.

 احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، پیش از این گفته بود که الثانی، امیر قطر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی توافق کردند که معاهده ای را برای پایان دادن به مناقشه بین کشور‌های خود در جریان نشست سه شنبه امضا کنند.

وزیر امور خارجه کویت اضافه کرد: در گفتگوی تلفنی که دوشنبه شب بین امیر قطر و ولیعهد سعودی صورت گرفت دوطرف بر تعهد خود در تقویت روابط برادرانه بین کشور‌های منطقه تاکید کردند و قرار شد در پایان این نشست در «العلا» پیمانی را امضا کنند که همه مسائل درگیری را حل و فصل خواهد کرد. ریاض پیش از نشست، محاصره دریایی، هوایی و زمینی قطر را به مدت سه و نیم سال برطرف خواهد کرد.

قطر از ژوئن ۲۰۱۷ تحت محاصره دیپلماتیک و اقتصادی قرار دارد، زمانی که عربستان سعودی و دیگر سلطنت‌ها این کشور را به مداخله و حمایت از تروریسم متهم کردند. دوحه به طور مداوم این اتهامات را رد کرده و اصرار دارد که نارضایتی از موفقیت‌های اقتصادی‌اش در پس سیاست‌های خصمانه آن‌ها بوده است.

روابط دوستانه قطر و عربستان با واسطه آمریکا، خصوصا با تلاش‌های کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد ترامپ انجام شد. انتظار می‌رود کوشنر در نشست  شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بله خلیج فارس هزار مرتبه برا تکلیف شب بنویس
ضمنا همه پولی ک به داعش دادی به ررئیس چمهور امریکا رسید .. تما م غرامت مرد م ایران بابت سردار را میدهی ..و به تمام خانواده های حرم میدی از. حجاز
فرار میکنی تا دست ما بابت حجاج بخصوص شهدای منی
بهت نرسه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
میخواد ادم شه اولبگه چنازه خاشقجی ،‌، بعد حصر یمن را
تمام کند و پولهائیکابه امریکایییها داده بده به یمن
علیه ایران هر چه موضع گرفته پس بگیره
خلیل فازس دوریم .. انه ..هرار مرتبه برا تکلیف شب بنویس
آخرین اخبار