بی‌اعتمادی شدید مردم ژاپن به واکسن کرونا

دولت ژاپن با چالشی روبرو است که در آن درصد بسیار پایینی از مردم این کشور به واکسن کرونا اعتماد دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، میزان اعتماد به واکسن کرونا در ژاپن، کمتر از سی درصد است و همین مسئله، دولت ژاپن را با چالشی جدی مواجه کرده است.

با وجود شیوع مجدد بیماری کووید-۱۹ در بخش‌هایی از ژاپن، مردم این کشور به شدت به واکسیناسیون مقابله با کرونا بدبین هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کمتر از سی درصد از مردم ژاپن، با این نگرش به طور کامل موافق هستند که واکسن کرونا امن و موثر است. این درحالی است که در کشوری همانند آمریکا این رقم حدود پنجاه درصد است. احتیاط بیش از اندازه ژاپنی‌ها درباره پذیرش واکسن کرونا در مسائل تاریخی ریشه دارد و اینکه ژاپنی‌ها درباره ایمنی واکسن و آثار جانبی احتمالی آن چه نگرانی‌هایی دارند.

با این اوصاف، دولت ژاپن برای متقاعد کردن مردم به پذیرش واکسیناسیون کرونا با چالش‌های جدی مواجه است تا مردم قانع شوند واکسن‌ها امن و اثربخش هستند. در عین حال، سرعت برنامه‌های ژاپن برای واکسیناسیون گسترده کمتر از بسیاری از کشور‌های دیگر است. نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است در اواخر فوریه، واکسیناسیون کرونا شروع خواهد شد. براساس این طرح، واکسن کرونا در ابتدا به کادر درمانی خط مقدم کرونا و افراد مسن تزریق خواهد شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش دیگری اعلام کرد در روز‌های اخیر بیماری کووید-۱۹ در بخش‌هایی از ژاپن به شدت گسترش یافته است. توکیو، پایتخت ژاپن و نواحی اطراف آن به کانون اصلی شیوع این بیماری تبدیل شده اند. با بروز موج جدید شیوع بیماری کووید-۱۹ در توکیو و حومه، مقامات ژاپنی در حال بررسی اعلام وضعیت فوق العاده در این منطقه هستند.

در یک هفته‌ی گذشته به صورت میانگین روزانه سه هزار و یکصد مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ژاپن گزارش شده است. دولت مرکزی ژاپن از نظر قانونی این اختیار را ندارد که مقررات وضع فوق العاده را اجرایی کند. اما اعلام این وضعیت از جانب دولت مرکزی ژاپن به دولت‌های محلی این امکان را می‌دهد تا بتوانند مقرراتی را در این زمینه اعمال کنند.

با وجود الزام آور نبودن مقررات فوق العاده‌ای که دولت ژاپن بخواهد در این زمینه ارائه کند، باز هم نخست وزیر ژاپن در اعلام این وضعیت اکراه دارد، زیرا نگران تاثیرات اقتصادی این کار بر اقتصاد ژاپن است. البته او به صورت علنی اعلام کرده در حال بررسی اعلام وضع فوق العاده است. این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که مسئولان در توکیو و سه منطقه‌ی اطراف آن از نخست وزیر خواستند که این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار