کشته شدن ۱۱ نفر از نیرو‌های امنیتی نیجریه به دست بوکوحرام

منابع امنیتی نیجریه از کشته شدن ۱۱ تن از نیرو‌های امنیتی در شمال شرقی این کشور بر اثر مین‌های گروه بوکوحرام خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی نیجریه اعلام کردند مین‌های زمینی که به دست تروریست‌های بوکوحرام کار گذاشته شده بودند، باعث کشته شدن ۱۱ نیروی امنیتی از جمله چهار سرباز در شمال شرقی این کشور شده است.

هفت شکارچی که برای کمک به نبرد نظامی علیه شورشیان استخدام شده بودند، هنگامی که وسیله نقلیه آن‌ها با مین در روستای کیاملا در خارج از مایدوگوری، پایتخت ایالت بورنو برخورد کرد، کشته شدند.

باباکورا کولو، رئیس یک گروه شبه نظامی محلی به خبرگزاری فرانسه گفت هفت شکارچی در انفجار کشته و ۹ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

او افزود: وسیله نقلیه آن‌ها هنگامی که شورشیان بوکو حرام را تعقیب می‌کردند به مین برخورد کرد.

به گفته منابع امنیتی، چهار سرباز نیجریه‌ای روز دوشنبه بر اثر برخورد وسیله نقلیه آن‌ها با مین کار گذاشته شده به دست جنگجویان بوکوحرام در روستای لوگومانی در نزدیکی مرز کامرون کشته شدند.

از ابتدای ماه جاری میلادی حملات در شمال شرقی نیجریه افزایش یافته است. هفته گذشته ۴۰ دستگاه نجاری در نزدیکی مرز کامرون ربوده و سه نفر کشته شدند.

طبق اعلام سازمان ملل، بوکوحرام و یک گروه منشعب به ISWAP تاکنون ۳۶ هزار نفر را در شمال شرقی نیجریه کشته و دو میلیون نفر را آواره کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار