نوبخت در جمع خبرنگاران:

دولت و مجلس به خاطر مردم در بودجه همکاری خواهند کرد

رئیس سازمان برنامه گفت: اطمینان دارم که به خاطر مردم بین دولت و مجلس در راستای تصویب بودجه همکاری خواهد بود.

به گزارش  حوزه مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دوازدهم آذر که لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شد تا امروز اظهار نظر‌های متنوع و بعضاً متفاوتی نسبت به آن مطرح شد.

وی ادامه داد: بدون تردید با توجه به تقسیم کاری که قانون اساسی درباره این سند ملی یکساله دارد بین مجلس و دولت یک همکاری تنگاتنگی وجود دارد به نحوی که دولت لایحه را تدوین و مجلس آن را بررسی و تصویب می‌کند.

نوبخت گفت: خوشبختانه پس از یک ماه گفت و شنود و برگزاری چندین جلسه غیر علنی، کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید؛ بنده از آقای قالیباف رئیس مجلس،  اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان تشکر می‌کنم که وقت گذاشتند و صریح و صادقانه بودجه را بررسی کردند.

وی افزود:لایحه بودجه سال آینده از جهاتی اهمیت بسزایی دارد چرا که آخرین لایحه‌ای است که توسط دولت دوازدهم به مجلس تقدیم شد، از طرفی مجلس یازدهم نیز اولین بودجه خود را بررسی می‌کند و طبیعی بود که دولت مقاومت کند و استدلال داشته باشد که اعداد و ارقام موجود در بودجه کارشناسی است.

نوبخت گفت: نباید فراموش کنیم در شرایط استاندارد و عادی قرار نداریم؛ برای چهارمین سال در شدیدترین تحریم‌ها و محاصره اقتصادی قرار داریم و در چنین شرایطی بودجه را تعیین کرده‌ایم، بنابراین طبیعی است که برخی اعداد و ارقام با شرایط عادی فاصله داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما باید نسبت به شرایط موجود درباره لایحه بودجه دآوری کنیم و از اعضای کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم که با توجه به واقعیت‌ها به کلیات لایحه بودجه رای دادند.

وی تصریح کرد: فرصت مغتنمی در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد تا بتوانند نظرات خود را درباره بودجه ارائه کنند؛ البته دولت از منابع و مصارف که روی آن کار کارشناسی انجام داده دفاع خواهد کرد، اما اگر استدلالی از سوی نمایندگان ارائه شود که عقل جمعی آن را متناسب بداند، طبعا دولت واقعیات را به دوستان خواهد گفت.

نوبخت تاکید کرد: تردید ندارم که تلاقی آخرین بودجه دولت دوازدهم و اولین بودجه مجلس یازدهم مبارک خواهد بود، البته زمانی که بنده نیز نماینده بودم در فصل ارائه بودجه به مجلس مخالفت و انتقاداتی داشتیم، اما پس از شنیدن صحبت‌های دولت آنچه واقعیت بود مورد قبول قرار گرفت؛ لذا اطمینان دارم که به خاطر مردم بین مردم و مجلس همکاری خواهد بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که ازطریق گفت و شنود و همکاری کار‌ها پیش برود و ان‌شالله درباره بودجه نیز چنین خواهد شد و بودجه متناسبی برای سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت که مردم از منافع آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار