طغیانی:

فضای مجلس نشان‌دهنده تایید شدن بودجه ۱۴۰۰ است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فضای مجلس به سمت تأیید بودجه پیش می‌رود تا خود پارلمان اصلاحات اساسی را از جهت منابع درآمدی و هزینه‌ای انجام دهد.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با اشاره به برگزاری جلسه غیر علنی امروز نمایندگان پارلمان درباره بودجه ۱۴۰۰ گفت: به نظر می‌رسد فضای مجلس به سمت تأیید بودجه پیش می‌رود تا خود پارلمان اصلاحات اساسی را از جهت منابع درآمدی و هزینه‌ای انجام دهد، اما معتقدم وظیفه تهیه و اعمال اصلاحات جدی بودجه با دولت است و این اتفاق باید با وجود تعامل قوه مقننه  در خود دولت انجام شود.

او با یادآوری اینکه لایحه بودجه با مشکلات متعددی تقدیم مجلس شده است، ادامه داد: این لایحه در آینده برای کشور مشکل ساز خواهد شد و می‌تواند دولت را از نظر مالی ورشکسته کند. ایده‌های مختلفی در اصلاح بودجه وجود دارد؛ برخی معتقدند باید بودجه رد شود تا دولت اصلاح کند و بعضی هم اعتقاد دارند مجلس باید اصلاحات اساسی را پیگیری کند.


بیشتر بخوانید


طغیانی اظهار کرد: کسری شدید عملیاتی بودجه نزدیک ۳۲۰ هزار میلیارد تومان نشان دهنده این است که اگر دولت هیچ هزینه عمرانی هم نکند و فقط بخواهد سر پا بماند، برای تأمین هزینه‌هایش ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کمبود دارد. این مقدار را هم یا از محل فروش نفت و یا از محل انتشار اوراق باید جبران کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار