هایکو ماس: سیاست هایمان را درباره نورداستریم ۲ تغییر نمی‌دهیم

وزیر خارجه آلمان معتقد است تغییر سیاست‌ها در باره نورد استریم ۲ در برابر آمریکا، حاکمیت اروپا را زیر سوال می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تریدر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه تکرار کرد که برلین سیاست هایش در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ (۲Nord Stream) را که با مشارکت شرکت دولتی انرژی گاز پروم روسیه انجام می‌شود، به رغم اقدامات دولت جدید آمریکا، تغییر نخواهد داد.

ماس به خبرگزاری دی پی‌ای گفت: اگر این بدان معنی است که در آینده همه کار‌ها را همانطور که واشنگتن می‌خواهد انجام دهیم، نیازی نیست که در مورد حاکمیت اروپا صحبت کنیم.

دیپلمات ارشد آلمانی با اشاره به اینکه اختلافاتی بین برلین و واشنگتن وجود دارد و خواهد داشت افزود که داشتن یک رویکرد مشترک در زمینه موضوعات استراتژیک و ژئوپلیتیک و همچنین ماندن در همان سمت میدان مهم است.

عملیات لوله‌گذاری پروژه صادرات گاز روسیه موسوم به "نورد استریم ۲" به تازگی و بعد از یک سال وقفه به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا دوباره رسماً از سر گرفته شد.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار