ترکیه: گروهی از تروریست‌ها را در شمال سوریه «خنثی» کردیم

وزارت دفاع ترکیه مدعی «خنثی‌سازی» گروهی از عناصر «تروریستی» در شمال سوریه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه از متلاشی کردن گروه دیگری از نیرو‌های وابسته به گروه‌های «پ ک ک» و «ی پ گ» در شمال سوریه خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور ۲۰ عضو وابسته به گروه‌های «پ ک ک» و «ی پ گ» را در شمال سوریه خنثی کرده اند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: نیرو‌های تروریست در تلاش بودند به منطقه عملیاتی چشمه صلح نفوذ کنند.

وزارت دفاع ترکیه اخیرا نیز در ادعای جالب توجه مدعی شد طی یک ماه گذشته موفق به خنثی سازی ۱۷۷ تروریست از جمله ۲۹ عضو وابسته به گروه تروریستی داعش شده است. کاربرد واژه "خنثی شدن" از سوی مقامات ترکیه به معنای تسلیم، کشته شدن یا اسیر کردن تروریست‌های مورد نظر است.

از سال ۲۰۱۶ به این سو ترکیه برغم مخالفت‌های دولت دمشق سه عملیات ادعای ضد تروریسم سپر فرات (۲۰۱۶)، شاخه زیتون (۲۰۱۸) و بهار صلح (۲۰۱۹) را در شمال سوریه به راه انداخته است. ترکیه گروه‌های «پ ک ک» و «ی پ گ» را تروریستی می‌داند.

نیرو‌های ترکیه‎ای سال گذشته به بهانه مبارزه با داعش و برخورد با کرد‌های معارض با دولت این کشور، بر بخش‌هایی از سوریه مسلط شدند. درپی رایزنی‌های ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، آنکارا تصمیم گرفت نیرو‌های خود را از سوریه خارج خواهد کند. دولت اسد مخالف حضور ترکیه در خاک سوریه است و حضور نظامیان این کشور را در خاک خود مصداق بارز اشغالگری می‌داند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار