عربستان و مصر در صدر خطرناک‌ترین کشور‌ها برای خبرنگاران

کمیته بین‌المللی صیانت از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، سال ۲۰۲۰ را از پرمخاطره‌ترین سال‌ها برای خبرنگاران به خصوص در عربستان و مصر دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از القدس العربی، کمیته بین المللی صیانت از روزنامه نگاران و خبرنگاران دو کشور عربستان و مصر را خطرناک‌ترین کشور‌ها برای خبرنگاران در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

نظرسنجی سالانه کمیته بین المللی صیانت از روزنامه نگاران و خبرنگاران نشان داد سال ۲۰۲۰ به واسطه همه گیری کرونا و نیز بروز ناآرامی‌های گسترده نژادی و اجتماعی برای برخی مشاغل از حمله روزنامه نگاری و خبرنگاری سال پر مخاطره‌ای بوده است و در این سال روزنامه نگاران بیشتری راهی زندان شده اند.

در بخشی از این گزارش آمده است در سال ۲۰۲۰ به دلیل ناآرامی‌های گسترده در سراسر جهان دست کم ۱۰ خبرنگار در بلاروس، ۷ نفر در اتیوپی و بیش از ۱۱۰ نفر دیگر در سراسر دنیا راهی بازداشتگاه شده اند. ۳۰۰ خبرنگار نیز در سراسر دنیا در معرض تجاوز قرار گرفته و در اعتراضات آمریکا به شکل گسترده‌ای از سوی پلیس هدف حمله قرار گرفتند.

روزنامه واشنگتن پست نیز اخیرا در مقاله‌ای عربستان و مصر را در صدر کشور‌های خطرناک برای خبرنگاران قرار داد و در فهرست این روزنامه نام ترکیه نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ایران هم که اصلا یه کشور تو سیاره دیگه ایه و رتبش برای ما مهم نیست
آخرین اخبار