هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس؛

نبرد آبی‌های لندن با شیر‌های جزیره/ تقابل اندیشه‌های آنچلوتی و گواردیولا

فوتبال انگلیس هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس با برگزاری ۳ دیدار از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) با دیدار تیم‌های کریستال پالاس و لسترسیتی برگزار خواهد شد و در ادامه چلسی پذیرای استون ویلا خواهد بود و اورتون نیز در گودیسون پارک به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت.

چلسی - استون ویلا

از ساعت ۲۱ امشب شاگردان فرانک لمپارد در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تیم استون ویلا خواهند بود.

چلسی با ۲۵ امتیاز از ۱۵ بازی در جای هشتم قرار دارد و تیم استون ویلا با ۲ بازی کمتر هم امتیاز با چلسی و به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه هفتم جای گرفته است.

چلسی که در چند هفته گذشته خود را به تیم‌های بالانشین نزدیک کرده بود در ۴ هفته گذشته برابر، ولوز، اورتون و آرسنال شکست خورد و از ۱۲ امتیاز ممکن فقط سه امتیاز را به دست آورد. این شکست‌ها باعث شد تا تیم لمپارد به رتبه هفتم سقوط کند، اما در آن سوی میدان استون ویلا در ۴ بازی گذشته با پیروزی‌های پیاپی برابر ولوز، وست بروم و کریستال پالاس از ۱۲ امتیاز ۱۰ امتیاز به دست آورد.

گرچه سوابق رویارویی ۲ تیم حاکی از برتری قاطعانه آبی‌های لندنی دارد، اما شکست ۳ بر یک شنبه شب چلسی برابر آرسنال این تیم را به لحاظ روحی و روانی به هم ریخته و لمپارد قبل از هر چیزی باید تیمش را از زیر بار این فشار روانی خارج کند.

نکات آماری

  • چلسی از ۱۱ دیدار آخر خود برابر استون ویلا ۱۰ پیروزی و فقط یک شکست داشته است. ۶ بار پیاپی این تیم را برده، ۳۱ گل به ثمر رسانده و فقط ۸ گل دریافت کرده است.
  • استون ویلا در هر ۱۹ بازی گذشته خود در زمین چلسی گل خورده است. آخرین پیروزی ویلا برابر چلسی به مارس سال ۱۹۹۸ برمی گردد.
  • استون ویلا در فصل جاری ۲ بازی از سه بازی خود را در لندن با پیروزی پشت سر گذاشته است.
  • آخرین باری که چلسی در خانه برابر استون‌ویلا شکست خورد، به سال ۲۰۱۱ برمی گردد.
  • چلسی از ۶ بازی آخر خود در لیگ ۲ پیروزی و یک تساوی و ۳ شکست داشته است. در حالی که استون‌ویلا از ۶ بازی خود سه پیروزی ۲ شکست و یک تساوی داشته است.
  • حکیم زیاش که به دلیل مصدومیت برابر آرسنال غایب بود ممکن است به بازی برابر استون ویلا برسد، اما بعید است که در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

بعید است که دین اسمیت، سرمربی ویلا به ترکیب تیم برنده که ۳-صفر کریستال پالاس را شکست داد دست بزند و تغییری در آن ایجاد کند، اما فرانک لمپارد که از بازی چند بازیکن خود از جمله تیمو ورنر برابر آرسنال راضی نبود به احتمال زیاد تغییراتی در ترکیب اصلی خود ایجاد خواهد کرد و هودسون اودوی را به جای ورنر در ترکیب اصلی قرار خواهد داد.

اورتون - منچسترسیتی

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه اورتون با هدایت کارلو آنچلوتی در گودیسون پارک میزبان تیم منچسترسیتی خواهد بود.

اورتون در حال حاضر از ۱۵ بازی ۲۹ امتیاز کسب کرده و در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و منچستر سیتی هم از ۱۴ بازی ۲۶ امتیاز کسب کرده است و در رتبه ششم قرار دارد.

گرچه پپ گواردیولا فصل را بسیار ضعیف شروع کرد و حتی تیمش در نیمه دوم جدول قرار گرفت، در ادامه به تدریج به تیم خود سر و سامان بخشید و پله پله تا رتبه پنجم بالا آمد این تیم در صورت پیروزی برابر اورتون می‌تواند تا رتبه دوم خود را در جدول بالا بکشد و با حضور در جمع ۴ تیم برتر لیگ به استقبال سال ۲۰۲۱ برود.

این دیدار را باید تقابل اندیشه‌های ۲ مربی شناخته شده فوتبال اروپا یعنی کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا دانست. البته آمار‌ها همگی حاکی از برتری بی، چون و چرای منچسترسیتی برابر اورتون دارد.

  • اورتون در ۱۴ بازی لیگ برابر منچسترسیتی فقط یک بار به پیروزی رسیده، ۴ بار به تساوی دست یافته و ۹ بار شکست خورده است. آخرین پیروزی اورتون برابر سیتی به ژانویه سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد.
  • سیتی پنج بازی گذشته خود برابر اورتون را برده و در هر بازی حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.
  • این بازی آخرین بازی‌های ۲ تیم در سال ۲۰۲۰ است. سیتی در ۱۹ سال گذشته فقط یک سال بازی آخر خود را واگذار کرد.
  • اورتون ۲ دیدار آخر خانگی خود را برابر چلسی و آرسنال با پیروزی پشت سر گذاشته است.

مصدومان

منچسترسیتی در روز کریسمس اعلام کرد که آزمایش ویروس کرونا گابریل ژسوس و کایل واکر مثبت بوده است، این ۲ برابر نیوکاسل غایب بودند و این بازی را نیز از دست خواهند داد.

گرچه گواردیولا قبلاً اصرار داشت که برای استراحت بازیکنانش سیستم چرخشی نخواهد داشت، مطمئناً روز دوشنبه بازیکنان تازه نفسی در ترکیب تیمش وجود خواهند داشت.

اریک گارسیا تنها غایب جدید میزبان است. ریچارلیسون و خامس رودریگز مانند چند بازی گذشته غایب خواهند بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار