ادعای گوایدو درباره ادامه کار نمایندگان مخالف دولت ونزوئلا در پارلمان

سرکرده مخالفان ونزوئلا گفته است نمایندگان مخالف دولت مادورو به رغم انتخابات پارلمانی که اوایل ماه جاری برگزار شد، به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا و رئیس پیشین مجلس ملی این کشور گفته است نمایندگان مخالف دولت مادورو به رغم انتخابات پارلمانی که اوایل ماه جاری برگزار شد، به کار خود ادامه می‌دهند.

او دیروز شنبه در توییتر نوشت: امروز، شورای ملی بار دیگر برای حمایت از مردم و قانون اساسی ایستادگی خواهد کرد، و کار پارلمان را تا زمان برگزاری انتخابات آزاد ادامه می‌دهد.

گوایدو در حالی چنین ادعایی کرده است که پارلمان ونزوئلا در هماهنگی کامل با دولت نیکلاس مادورو قرار دارد.

در ژانویه ۲۰۱۹، گوایدو که در آن زمان رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود خود را رئیس جمهور موقت معرفی کرد و با تلاش برای برکنار کردن مادورو، ونزوئلا را برای مدتی در بحران سیاسی فرو برد.

در اوایل این ماه، ونزوئلا انتخابات پارلمانی را برگزار کرد که بیش از ۱۰۰ حزب و انجمن سیاسی در آن شرکت کردند. بر اساس نتایج انتخابات منتشر شده توسط شورای ملی انتخابات (CNE)، اتحاد سوسیالیست سیمون بولیوار قطب میهنی بزرگ (GPPSB) ۹۱.۳۴ درصد از کرسی‌های پارلمان را به دست آورد.

اتحاد GPPSB، که شامل حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا مرتبط با مادورو است، با کسب نزدیک به ۵ میلیون رأی، ۲۵۳ کرسی از ۲۷۷ کرسی مجلس ملی را به دست آورد. ۱۱ کرسی دیگر پارلمان به دست اتحاد دموکراتیک افتاد.

مادورو در اوایل این هفته گفت که پارلمان جدید باید مسئولیت کیفری و اداری اعضای مجلس شورای ملی سابق را تعیین کند. مادورو در گفتگو با قانونگذاران تازه انتخاب شده اظهار داشت که کار مجلس ملی قبلی «یک شکست، یک عقبگرد» بود و پارلمان جدید باید اطلاعات مربوط به همه جنایات انجام شده توسط نمایندگان سابق را به مردم ونزوئلا ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار