نماینده فرانسه در سازمان ملل: آمریکا باید به برجام بازگردد

معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل، روز سه شنبه گفت که برجام بهترین ابزار برای در چارچوب نگه داشتن برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل سایت وزارت خارجه فرانسه، «ناتالی بردوهورست» معاون نماینده دائم فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل نوشت آخرین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام حاکی از حمایت دبیر خانه شورای امنیت از اجرای کامل و عملیاتی قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام در همه ابعادش می‌باشد.

معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در ادامه سخنان خود گفت: «فرانسه به همراه آلمان و انگلیس بی وقفه برای حفظ برجام تلاش کرده است. اظهارات مقام‌های ایرانی مبنی بر اینکه سه کشور اروپایی مسئول وضعیت فعلی هستند قابل قبول نیست. توافق برجام تحقق دیپلماسی چند جانبه و ساختار عدم اشاعه است. ما با مذاکره برای رسیدن به برجام اطمینان داشتیم که این توافق به ایجاد اعتماد در برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و امنیت و صلح بین المللی کمک خواهد کرد».

وی افزود: «همه طرف‌های توافق باید به طور کامل به برجام بازگردند. همانطور که وزیر امور خارجه فرانسه گفته حفظ برجام ضروری است. ما به اظهارات دولت آینده آمریکا بسیار خوشبینیم. این اظهارات می‌تواند راه را برای بازگشت آمریکا به برجام هموار سازد».

اروپایی‌ها در حالی از کاهش تعهدات برجامی ایران انتقاد می‌کنند که تاکنون اقدامات معنادار و موثری در ارتقاء روابط تجاری و انتقال راحت منابع مالی کشورمان انجام نداده‌اند و تنها به وعده‌ دادن در این‌باره اکتفاء کرده‌اند. اینستکس تنها اقدام عملی اروپا در قبال تهران بوده که اصلا نتوانسته انتظارات ایران را برآورده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اينام رفيق دزد و شريك قافله اند
آخرین اخبار