حناچی خبرداد؛

کمبود واگن در مترو/ ناوگان حمل و نقل عمومی به اندازه خطوط توسعه نیافته است‌

شهردار تهران درباره کمبود واگن و توسعه نیافتن ناوگان حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران درباره چرایی علت کمبود وسایل حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در شرایط پیش از کرونا روزانه ۲۰ میلیون سفر در سطح شهر تهران انجام می‌شد که ۵ میلیون آن‌ها توسط اتوبوس و مترو بود.

شهردار تهران با بیان اینکه سفر ۵ میلیون نفر در یک روز موضوعی حاکمیتی است گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات این حوزه با این حجم از سفر را برطرف کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دولت باید هم سهم حضور خود در تهران و هم سهم حاکمینی‌اش را انجام دهد.

حناچی با اشاره به واگان‌های مترو اظهار کرد: در ابتدای دوره ۷۷ واگن را از گمرک ترخیص کردیم و اکنون آن‌ها به ۱۰ رام قطار تبدیل شده‌اند و در خط‌های ۶ و ۷ مشغول به خدمت هستند.

شهردار تهران ادامه داد: علاوه بر آن قرارداد ۶۳۰ واگن از چین در حال پیگیری است و البته در شرایط تحریم قرار داریم، اما پیمانکار چینی آمادگی ساخت آنهارا دارد.

وی تصریح کرد ایرادی که به ناوگان حمل و نقل عمومی گرفته می‌شود به جا است، زیرا به همان اندازه‌ای که خطوط ما توسعه پیدا کرده‌اند ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه نیافته اند.

حناچی با بیان اینکه راه اندازی ۵۰۰ کیلومتر خط مترو را در دستور کار داریم گفت: البته از این میان ۲۵۰ کیلومتر آن به اجرا درآمده است، اما واگن برای آن‌ها کم داریم و امیدواریم با قرارداد ۶۳۰ واگن جدید بتوانیم این خطوط را تامین کنیم.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به ساخت واگن در داخل کشور گفت در کمتر از ۱۰ سال آینده و در تمام کشور چیزی حدود پنج هزار واگن احتیاج است به همین دلیل برنامه‌هایی برای ساخت واگن در داخل کشور داریم و خوشبختانه برای رفع وابستگی شرکت‌های داخلی در حال پیگیری این موضوع هستند.

حناچی درباره ناوگان اتوبوس‌رانی اظهار کرد قراردادی را با شرکت ایران خودرو به امضا رسانده ایم که در مبنای آن ۲۵۰ دستگاه وارد ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود که البته ۱۰۰ دستگاه هم اکنون وارد شده‌اند و در حال شماره گذاری هستند و مابقی آن‌ها تا حدود سه ماه دیگر به ناوگان اضافه خواهند شد.

شهردار تهران ادامه داد همچنین تعمیر هزار دستگاه اتوبوس دیگر را در برنامه خود جای داده ایم البته با ۵۰۰ میلیارد اوراقی که دریافت کرده‌ایم برنامه خرید اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار خود قرار داده ایم و امیدوار هستم با این اقدامات از میزان بار حمل و نقل عمومی کاسته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار