با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

موافقت مجلس با کاهش سوابق مدیریت اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کاهش سوابق مدیریت اجرایی کاندیداهای ریاست جمهوری از ۶ سال به ۴ سال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد سیدمحمد رضا میرتاج الدینی در خصوص کاهش سوابق مدیریت اجرایی کاندیدا‌های ریاست جمهوری از ۶ سال به ۴ سال را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

سیدمحمدرضا میر تاج الدینی در توضیح پیشنهاد خود بیان کرد: در این طرح معیار‌ها و شاخص‌هایی را برای کاندیدا‌های ریاست جمهوری در نظر گرفتند که با این شرایط امکان ثبت نام وجود دارد، اما این معیار‌ها برای ورود قطعی به انتخابات نمی‌باشد و احراز شرایط برعهده شورای نگهبان است. نباید به گونه‌ای عمل کنیم که همه در‌ها برای ورود کاندیدا‌ها بسته شود در این طرح ۶ سال سابقه مدیریت در مناصب سیاسی نظیر وزارت، استاندار و یا نمایندگان مجلس و سازمان‌های ملی در نظر گرفته شده است، اما پیشنهاد بنده کاهش ۶ سال به ۴ سال سابقه مدیریتی می‌باشد. چرا که در طول ۴ سال توانمندی‌های یک فرد ثابت می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین اگر کسی دو سال وزیر صنعت بود و دو سال وزیر رفاه بود و یا در وزارت خانه دیگری مشغول شد آیا مشمول ۴ سال سابقه اجرایی می‌شود. باید مجموع سوابق مدیریت افراد در مقامات سیاسی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار