ابراز امیدواری سئول برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره تحت حکومت بایدن

رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تبریک به همتای آمریکایی خود در خصوص دستیابی به صلح در شبه جزیره کره تحت حکومت جو بایدن ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز سه شنبه خوش‌بینی خود را در مورد همکاری با جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و دستیابی به صلح بین سئول و پیونگ یانگ ابراز داشت.

مون همچنین با اعلام نتایج کالج الکترال و انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به بایدن برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تبریک گفت.

پیش از این، کانگ کیونگ وها، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفته بود که سئول از دولت آمریکا در واشنگتن به رهبری بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور نشانه‌های مثبتی دریافت می‌کند. او گفته بود که خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و روند صلح در شبه جزیره کره پس از گفت‌وگو با افراد نزدیک به جو بایدن، از اولویت‌های دولت جدید واشنگتن باشد.

رسانه‌های کره جنوبی ماه گذشته اعلام کردند سیاستمداران و قانون‌گذاران این کشور در حال برنامه ریزی برای اعزام یک هیئت دیپلماتیک به واشنگتن برای دیدار با تیم جو بایدن هستند.

رئیس جمهور منتخب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اخیرا در گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور کره جنوبی وعده داد واشنگتن با سئول برای حل مسئله هسته‌ای کره شمالی همکاری خواهد کرد.

شب گذشته، کالج الکترال بایدن را به عنوان پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد.

نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، توانست با کسب ۳۰۶ رای اعضای کالج الکترال به عنوان پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انتخاب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار