بیانیه مشترک نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا

بوریس جانسون و اورزولا فن درلاین در بیانیه‌ای مشترک از ادامه مذاکرات خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دقایقی پیش، در بیانیه‌ای مشترک از ادامه مذاکرات خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه‌ای که از سوی دو طرف منتشر شده، آمده است: ما صبح امروز گفت و گوی مفیدی را داشتیم. ما در خصوص موضوعات حل نشده گفتگو کردیم. تیم‌های مذاکراتی ما در طول شبانه روز در چند روز گذشته در تلاش بوده اند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: با وجود خستگی حاصل شده پس از تقریبا یک سال از مذاکرات و با وجود اینکه ضرب الاجل (تعیین شده) بار‌ها و بار‌ها رعایت نشد، ما فکر می‌کنیم مسئولانه این است که تلاش‌های اضافی ادامه پیدا کند. از این رو ما به مذاکره کنندگان مان مأموریت دادیم تا مذاکرات خود را ادامه دهند و ببینید آیا توافقی حتی در این مرحله پایانی قابل دستیابی است یا خیر.
فن در لاین در ادامه افزود: مذاکرات در بروکسل ادامه خواهد یافت.

انگلیس در ماه ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تا ۳۱ دسامبر به عنوان یک عضو غیررسمی باقی ماند.

دو طرف در تلاشند تا در مورد حقوق ماهیگیری در آب‌های انگلیس به توافق برسند و اتحادیه اروپا خواستار این است که انگلیس در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، برای حفظ رقابت عادلانه، عواقب آن را بپذیرد.

برگزیت بدون معامله تجاری به اقتصاد اروپا آسیب می‌رساند و باعث ایجاد تنش در بازار‌های مالی می‌شود. مرز‌ها را به هم زده و در سراسر اروپا و فراتر از آن هرج و مرج می‌افکند.

وزارت دفاع انگلیس گفته است چهار کشتی گشت سلطنتی نیروی دریایی در تاریخ یکم ژانویه آماده هستند تا در صورت عدم توافق، از آب‌های ماهیگیری انگلیس محافظت کنند.

در این سناریو نگرانی‌هایی درباره درگیری احتمالی بین کشتی‌های صیادی انگلیس و خارجی وجود دارد، زیرا قوانین موجود که قایق‌های اتحادیه اروپا را به آب‌های انگلیس دسترسی می‌دهد منقضی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار