هشدار سازمان ملل به سران کشورها درباره شرایط اضطراری آب‌وهوا

دبیر کل سازمان ملل از سران جهان خواست تا در کشورهای خود شرایط آب‌وهوا را اضطراری اعلام کنند و برای بهبود آن اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در افتتاحیه اجلاس آب‌وهوا گفت سران جهان باید وضعیت اضطراری را در کشور‌های خود اعلام کنند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از گرم شدن فاجعه‌بار کره زمین انجام دهند.

بیش از ۷۰ رهبر جهان قرار بود در پنجمین سالگرد توافقنامه آب‌وهوایی پاریس ۲۰۱۵ در گردهمایی مجازی یک روزه با محوریت حرکت برای کاهش انتشار گاز‌های گرم کننده کره زمین سخنرانی کنند.

گوترش گفت: آیا کسی هنوز هم می‌تواند انکار کند که ما با یک وضعیت اضطراری چشمگیر روبه‌رو هستیم؟ امروز من از همه رهبران جهان می‌خواهم تا زمان رسیدن به خنثی شدن کربن، وضعیت اضطراری آب‌وهوا را در کشور‌های خود اعلام کنند.

گوترش گفت بسته‌های کمکی در پی شیوع بیماری ویروس کرونا، فرصتی برای تسریع کاهش کربن است، اما در عین حال هشدار داد این امر با سرعت لازم اتفاق نمی‌افتد.

او تاکید کرد: این غیر قابل قبول است. تریلیون دلار مورد نیاز برای بازیابی کووید، پولی است که ما از نسل‌های آینده قرض گرفته‌ایم. ما نمی‌توانیم از این منابع برای جلوگیری از سیاست‌هایی استفاده کنیم که نسل‌های آینده را با یک بدهی بزرگ روبه‌رو می‌کند.

روز جمعه انگلیس به عنوان میزبان اجلاس اعلام کرد که متعهد خواهد شد به حمایت مستقیم از پروژه‌های سوخت فسیلی خارج از کشور انگلیس با هدف تحریک اقدامات مشابه سایر کشور‌ها برای سرعت بخشیدن به تغییر به سمت انرژی پاک‌تر در این اجلاس پایان دهد.

بوریس جانسون در این اجلاس گفت: کشور‌ها می‌توانند با هم کار کنند تا وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و روش‌های کشاورزی را تغییر دهند و روندی را طی کنند که تولید گاز‌های گلخانه‌ای را کم کند؛ در عین حال ما می‌توانیم پس از مهار شیوع ویروس کرونا صد‌ها هزار بلکه میلیون‌ها شغل در سراسر کره خاکی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار