لندن و بروکسل امروز درباره برگزیت تصمیم‌گیری خواهند کرد

پس از یک هفته تنش و بن‌بست، انگلیس و اتحادیه اروپا امروز طی نشستی قرار است درباره توافق برگزیت تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لندن و بروکسل، امروز پس از یک هفته تنش و بن بست که به دنبال تصمیم پرهیاهو انگلیس مبنی بر خروج از مدار اتحادیه اروپا به و جود آمده است، در مورد برگزیت تصمیم‌گیری خواهند کرد.

مذاکره کنندگان باید تا عصر امروز در مورد رفع بن بست در توافقنامه‌هایی که انگلیس دسترسی به بازار واحد اتحادیه اروپا را با تعرفه صفر تضمین می‌کند، تصمیم بگیرند، و در صورت پایان مهلت مقرر گفتگو‌ها ادامه خواهد داشت.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا،  طی یک ویدئو کنفرانس، اعلام کردند «معامله بدون ممانعت» اکنون محتمل‌ترین نتیجه است.

مذاکره کنندگان روز شنبه در بروکسل دیدار داشتند و به گفته یک منبع دولتی در انگلیس، این مذاکرات شبانه ادامه خواهد داشت، اما بسیار دشوار بوده و در شرایط موجود، پیشنهاد از طرف اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است.

انتظار می‌رود جانسون و فون در کنفرانس مجازی امروز تصمیم خواهند گرفت که آیا مذاکرات را کنار بگذارند یا تلاش خود را برای رسیدن به توافق ادامه دهند.

انگلیس در ماه ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تا ۳۱ دسامبر به عنوان یک عضو غیررسمی باقی می‌ماند.

دو طرف در تلاشند تا در مورد حقوق ماهیگیری در آب‌های انگلیس به توافق برسند و اتحادیه اروپا خواستار این است که انگلیس در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، برای حفظ رقابت عادلانه، عواقب آن را بپذیرد.

برگزیت بدون معامله تجاری به اقتصاد اروپا آسیب می‌رسان و باعث ایجاد تنش در بازار‌های مالی می‌شود. مرز‌ها را به هم زده و در سراسر اروپا و فراتر از آن هرج و مرج می‌افکند.

وزارت دفاع انگلیس گفت چهار کشتی گشت سلطنتی نیروی دریایی در تاریخ یکم ژانویه آماده هستند تا در صورت عدم توافق، از آب‌های ماهیگیری انگلیس محافظت کنند.

در این سناریو نگرانی‌هایی درباره درگیری احتمالی بین کشتی‌های صیادی انگلیس و خارجی وجود دارد، زیرا قوانین موجود که قایق‌های اتحادیه اروپا را به آب‌های انگلیس دسترسی می‌دهد منقضی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار