معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ادامه ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان تهران

چراغعلی گفت: با هرگونه تخلف ساختمانی برخورد تندتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد.

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گود‌های رها شده در سطح شهر و استان تهران اظهار کرد: طبق مقررات و قوانین شهرداری ها، شهرداران مکلف هستند که نظارت لازم را داشته باشند و اگر خطراتی متوجه مردم و املاک مجاور است باید تذکر‌های لازم صورت گیرد و اگر مالک اقدامی انجام نداد بر اساس قانون شهرداری‌ها باید راسا در این باره اقدام لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران درباره قانون ماده ۱۰۰ گفت: این قانون جامع و کامل است، ولی اینکه گاهی دقیقا به درستی به آن عمل نمی‌شود و یا به آن سلیقه‌ای عمل می‌شود و  به عنوان قلک به آن نگاه می‌کنند با این رویکرد مخالفیم و به همین دلیل در حال تجدید نظر درباره این رویه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان همچنان ادامه دارد گفت: ما طبق روال و تکلیف قانونی که داریم و دستورات شخص استاندار و تاکید‌هایی که وزیر کشور دارد، مطابق قانون مکلف به برخورد قانونی و مقابله و اقدام قانونی هستیم. در حال حاضر بنده روش‌های مختلفی را آغاز کرده ام که اولین آن افزایش تعداد جلسات ماده ۹۹ است که تکلیف قانونی برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجازی که به صورت غیر قانونی در حریم شهر‌ها انجام می شود را داده ایم.

چراغعلی افزود: کمیسیون‌های ماده ۹۹  در تمامی شهرستان‌های استان تهران  با دستور مقام عالی استان فعال خواهند شد و در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰  نیز تجدیدنظر‌هایی باید انجام شود تا با جدیت بیشتری با تخلفات ساختمانی برخورد شود و بنده نیز به طور منظم و هفتگی در شهر‌ها و روستا‌های استان حضور مستمر دارم.

وی تصریح کرد: در شهر‌ها و روستا‌ها نیز کلیه روند صدور پروانه و نظارت مهندسان ناظر را با نرم افزاری که با هماهنگی بنیاد مسکن است، رصد جدی خواهیم کرد و با هرگونه تخلف برخورد تندتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد. کلیه مهندسان ناظر نیز مکلف به اطلاع رسانی و اقدام قانونی در خصوص ساخت و ساز‌های مغایر با پروانه‌های ساختمانی هستند و این‌ها ابزار‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها برخورد با این ساخت و ساز‌ها را انجام می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار