رئیس شورای اسلامی استان تهران:

رفع ۶۰ درصد مشکلات ورودی شهریار/ با کمبود نظارت در شهر مواجه هستیم

فخاری با اشاره به رفع ۶۰ درصد از مشکلات ورودی شهریار گفت: در این راه با برخی مشکلات مالی مواجه بودیم که امیدواریم آن هم برطرف شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار کرد، گفت: شورای اسلامی استان تهران در دوره پنجم تلاش کردند با وجود گوناگونی شورا‌های مختلف، با عنوان کل یکپارچه تلاش خود را انجام دهند و وظیفه راهبری و توسعه استان تهران را به درستی پیش ببرند.

وی ادامه داد: همکاران ما تلاش کردند تا با یک حرکت هماهنگ تلاش واحدی از خود نشان دهند و حوزه‌ها و زمینه‌های جدیدی را باز کنند و فعال‌تر باشند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به سازمان همیاری‌ها گفت: در شهرستان‌ها نقش سازمان همیاری‌ها بسیار پر رنگ است و سبب توسعه استان می‌شود، اما متاسفانه مشکلاتی در گذشته وجود داشته است و امروز آن‌ها درحال برطرف شدن هستند.

فخاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: آموزش و برگزاری دوره‌های اعضا از جمله وظایف ما بوده است که در همین راستا ۷۵ دوره آموزشی برای اعضا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا روال کار را بهم ریخت، اما با همت اعضای دبیرخانه این دوره‌ها بصورت آنلاین ادامه پیدا کرده است و این دوره‌ها با همکاری پدافند غیرعامل بوده است.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به به حمایت از استارت آپ‌ها گفت: دو رویداد استارت آپی ویژه روستاییان با نام روستایی شو برگزار شده است همچنین رویداد کارآفرینی اجتماعی هم با دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

فخاری در پاسخ به سوالی درباره نظارت در شهر تهران تصریح کرد: از نظر نظارت در شهر با کاستی مواجه هستیم و تحقق زیباسازی شهر دستور العمل نظارتی می‌خواهد.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی با معاونت عمرانی استانداری تهران داشته ایم، اما این نقد وارد است که تامین منابع آب روستایی باید برطرف شود در برخی از شهرستان‌ها کاستی‌هایی وجود دارد، اما اقدامات خوبی هم انجام شده است و درباره طرح هادی باید بگویم که متاسفانه برخی از روستا‌ها هنوز در این طرح مشکلاتی دارند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: خوشبحتانه ۶۰ درصد مشکلات ورودی شهریار برطرف شده است، اما در این راه با برخی مشکلات مالی مواجه بودیم و امیدواریم که برطرف شوند.

فخاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش میزان بازداشت اعضا شورا‌های استان تهران گفت: واقعیت این است که تعداد زیادی از اعضا بازداشت نشده اند و تعدادی از آن‌ها بازداشت شده اند که بسیاری از آن‌ها مربوط به ادوار گذشته هستند و بخشی از این‌ها خطا‌های شخصی افراد است و اقدام آن‌ها سواستفاده از شورا نبوده است و دستگاه قضا درحال صدور حکم برای آنان است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سلامت آب تهران گفت: ساماندهی فاضلاب پردیس و بومهن درحال انجام است.

وی درباره بودجه شورای اسلامی استان تهران گفت: مقداری از بودجه ما توسط شورای عالی استان‌ها واریز می‌شود، اما به دلیل کمبود منابع مالی و کاستی‌هایی که شورای عالی استان‌ها ها هم با آن مواجه است به مشکلاتی برخورد کرده ایم و ما منابع بودجه مستقلی نداریم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار