بلومبرگ: ایران بزرگترین محموله نفتی خود را راهی ونزوئلا کرد

یک رسانه آمریکایی می‌گوید ایران یک محموله بزرگ حامل محصولات نفتی را به سمت ونزوئلا ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد ایران بزرگترین محموله سوختی خود متشکل از ۱۰ نفتکش را راهی ونزوئلا کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد ایران ۱۰ فروند نفتکش خود را به منظور تامین سوخت و انرژی به سوی ونزوئلا راهی کرده است.

این رسانه آمریکایی به میزان دقیق محموله سوختی که ایران راهی ونزوئلا کرده اشاره‌ای نکرد. اوایل سال جاری ایران یک محموله نفتی بزرگ دیگر متشکل از ۵ نفتکش را راهی ونزوئلا کرد. محموله مذکور حامل ۱.۵ میلیون بشکه نفت و محصولات نفتی می‌شد.

پنج نفتکش ایرانی از تنگه باب‌المندب، سوئز و جبل‌الطارق عبور کردند و خود را به آب‌های اقیانوس اطلس رساندند.کشتی‌های متعلق به محموله‌های ایرانی پس از طی کردن مسافت زیادی در اقیانوس اطلس، خود را به ونزوئلا رساندند. علی‌رغم تهدیدات آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌های ایرانی، نظامیان این کشور نتوانستند اقدامی را علیه تجارت آزاد ایران با ونزوئلا انجام دهند.

بلافاصله دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ نفتکش ایران را که در انتقال سوخت به ونزوئلا نقش داشته‌اند در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که «همکاری ایران با ونزوئلا ناپذیرفتنی است و واشنگتن از مبادلات ایران و ونزوئلا جلوگیری خواهد کرد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مار زرد رفیق شغال است
آخرین اخبار