نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی :

برای مشکلات آبگرفتگی خوزستان پیگیر هستیم

حسینی گفت: در لایحه بودجه سال آینده کمیته‌ای را تشکیل دادیم و برای مشکلات آبگرفتگی خوزستان پیگیر هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده کمیته‌ای را تشکیل دادیم که با جدیت حداکثر بودجه را در بخش‌های مختلف به خصوص آب، راه و درمان و آموزش برای استان جذب کنیم؛ همچنین برای مشکلات آبگرفتگی نیز پیگیر هستیم.

آن چیزی که مردم در تابلوی قضاوت و دید خود می‌بینند این است که همه مسئولان و نمایندگان را در یک جایگاه قضاوت می‌کنند؛ امروز اینکه فقط یک دستگاه، نماینده و یا شورا را مقصر بدانیم، مردم نمی‌پذیرند چرا که وقتی آب جلوی درب خانه‌های آن‌ها جمع شود همه مسئولان، نمایندگان و شوراییان را مقصر می‌دانند.

او بیان داشت: برای اهواز به معنای واقعی با محدوده خودش باید صاحبی پیدا شود که پاسخگو باشد؛ فعلاً صاحب و جمع کننده مسائل در اهواز مشخص نیست، بنابراین افرادی ممکن است از رده‌های بالا در کار آن دخالت کنند.

حسینی افزود: در حوزه‌های انتخابیه خارج از استان، نمایندگان می‌دانند در شهر با چه کسی طرف هستند، ولی در اهواز اصلاً این‌طور نیست و تا نمایندگان حرف می‌زنند آن را تسویه حساب یا تبلیغات انتخاباتی تلقی می‌کنند، در حالی که بیش از ۳ سال زمان تا انتخابات بعدی مانده است و برخی‌ها، چون جوابی را برای عملکرد و پاسخگویی‌های لازم ندارند، این‌طور تخریب می‌کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گناه مردم خوزستان چیست که هراز چند گاهی یک بحران و مشکلی برای آن‌ها پیش می‌آید؟ بعضی از مدیران حیات سیاسی خود را در ایجاد بحران می‌دانند و باید یکصدا و با همدلی بیشتری موضوعات استان را در سطح ملی پیگیری کنیم، همچنین اگر هنوز نقطه‌ای از شهر دچار آب‌گرفتگی است، نباید بگوییم که نه مشکلی نداریم.

این مقام مسئول گفت: مدیرعامل آبفا می‌گوید که «شبکه فاضلاب جوابگوی بار آب‌های سطحی یا بارش‌های سیل‌آسا نیست» خب قبول کردیم، همچنین به وزیر نیرو یا استاندار گفتم که اکنون وقت ادغام آبفای روستایی با حجم بدهی بالا نیست به خاطر قانون کشوری موافقت نکردند، با این اوصاف چرا مدیریت آب اهواز را با استان با سرپرستی یک نفر انجام می‌دهند چرا بعد از ۷ ماه هنوز مدیرعامل آبفا اهواز نداریم؟

او اظهار داشت: بار‌ها به مدیرعامل آبفا استان گفتیم که این سرپرستی همزمان را به اتمام برسانید، مدیرعامل آبفا اهواز را تعیین و معرفی کنید تا حداقل بدانیم طرف حساب ما چه کسی است؟ بندر امام هم که اداره زیرمجموعه آبفا هست و مدیرعامل دارد، پس آنجا چرا باید این حجم آبگرفتگی را داشته باشد؟

حسینی تصریح کرد: جداسازی فاضلاب و آب‌های سطحی در برخی نقاط اهواز واقعاً عملی نیست؛ در خیابانی که دو الی سه متر عرض دارد و یا خاک اهواز ریزشی است، چطور می‌توان این جداسازی را انجام داد؟ و یا مثلاً از اول فلکه کارگر در فرهنگ شهر تا رودخانه کارون چطور می‌توان کانال احداث کرد؟

حسینی افزود: مدیرعامل آبفا خوزستان در برنامه صدا و سیما خوزستان اعلام کرد که از ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار هیچ ریالی نرسیده در حالی که ۱۲ و نیم میلیون یورو آن وصول شده، ولی از ۳ هفته تا یک ماه پیش چه کاری انجام دادیم، اما چرا پیمانکار می‌گوید که پولی دست ما نرسیده است؟ یا باید به مردم تعهد ندهیم یا اگر دادیم باید به آن عمل کنیم؛ اگر به تعهدات عمل می‌شد، امروز شاهد این وضعیت در اهواز نبودیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با وجود وضعیت بدی که بوده و هست، ۶ ماه برای داشتن عملکرد خوب مدیران اجرایی استان صبر کردیم تا کار‌ها را با همدلی و بدون تقابل حل کنند، ولی می‌بینیم که دیپلماسی لبخند است، مقابل هر انتقادی لبخند می‌زنند و ما را دنبال نخود سیاهی می‌فرستند که اصلاً پیدا نمی‌شود و مسئولان ارشد استان به حرف‌هایی که زده شد، عمل نکردند و هر ماه هم برای مردم سرنوشت‌ساز است و اصلاً قبول نمی‌کنیم که بگویند حالا این ۶ ماه هم بگذرد.

او ادامه داد: از مدیران می‌خواهیم که مستند و مشخص پاسخگوی پیگیری‌های نمایندگان باشند، هرگونه آسیبی به این شهر برسد که تعهدی در مورد آن وجود دارد، مدیرانی که کم کار باشند باید مؤاخذه شوند و پاسخگو باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.