پکن: چین و آمریکا باید با حسن نیت با یکدیگر همکاری کنند

سفیر چین در آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد دوکشور باید در همکاری بایکدیگر حسن نیت داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر پکن در واشنگتن امروز (شنبه) در سخنانی با اشاره به بالاگرفتن تنش‌ها میان دو کشور، بر همکاری آمریکا و چین همراه با حسن نیت تاکید کرد.

این مقام چینی در بیانیه خود گفت: «چین و آمریکا باید همکاریشان را بر حسن نیت بنا نهند».

روابط میان چین و آمریکا، به دلیل مسائل امنیتی و تجاری، در حال حاضر به پایین‌ترین حد در دهه‌های گذشته رسیده، یک نشریه چینی نوشت: «وخامت اوضاع حال حاضر این روابط به مرحله‌ای خطرناک رسیده است».

از همین رو این سفیر که از طریق ارتباط ویدئویی اظهارات خود را منتشر کرده گفت: «برای قرار گرفتن روابط در مسیری درست و بهبود آن هر دو طرف باید با حسن نیت قدم بردارند».
براساس متنی که در وبگاه سفارت چین در آمریکا منتشر شده او در بخشی از سخنانش گفت: «به نظر من چین نباید کاری کند که بقیه را راضی نگاه دارد».


بیشتر بخوانید


تنش در روابط میان آمریکا و چین پس از شیوع ویروس جدید کرونا، از جنبه‌های مختلفی بالا گرفته است. اما زمانی این روابط رو به وخامت گذاشت که در ماه مرداد امسال دو کشور ر اقداماتی متقابل دستور به بستن کنسولگری یکدیگر در کشورهایشان دادند.

همچنین اوایل سال جاری میلادی آمریکا شمار شهروندان چینیِ مجاز به کار در آمریکا را کاهش داد و کارمندانی از این کشور که در رسانه‌هایی همچون «نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست» مشغول به کار بودند را اخراج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار