رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت سازمان جوانان هلال احمر برای کاهش اعتیاد

همتی گفت: وجود یک میلیون نفر در سازمان جوانان ظرفیت خوبی است تا همکاری لازم را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: در کشور همدلی زیادی بین مردم برای رفع معضلات وجود دارد، در حال حاضر در ستاد کرونا شاهد همدلی بی نظیری در مقابله با این بلا هستیم و  با وجود تمام مشکلات همواره تمامی دستگاه‌ها تلاش خود را می‌کنند. 

وی با بیان اینکه یک میلیون نفر در سازمان جوانان ظرفیت خوبی است تا همکاری لازم را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، افزود: این ظرفیت در کل جمعیت وجود دارد و هیچ گاه نمی‌توانید دستگاهی را مانند هلال احمر پیدا کنید که این ظرفیت را داشته باشد و به خوبی عمل کنند، به عنوان مثال در ایام تعطیلات ۲۱ میلیون نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در ۷.۵ میلیون خودرو را غربالگری کردند، این اقدام جمعیت هلال احمر در کنار نیروی انتظامی و وزارت بهداشت بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه کمک‌های خوبی بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره پویش ایران همدل صورت گرفت، گفت: همچنین هزار و ۳۰۰ پایگاه در کل کشور به راه افتاد و در روز‌های اخیر بعد از مذاکراتی که با وزیر بهداشت داشتیم ۷ هزار پایگاه از اول آذر ماه راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ هزار خانه هلال در روستاها ایجاد شده است، ادامه داد: این یک حرکت داوطلبانه و مردمی است و هیچ هزینه‌ای برای دولت و مردم ندارد. دسترسی اهالی روستا‌ها کمتر از سایر هموطنان است، به همین دلیل این خانه‌ها راه اندازی شده‌‌اند، محوریت این کار داوطلبانه است و تفاهم نامه‌های خوبی در این زمینه‌ها انجام شده‌ است.

همتی بیان کرد: یکی از مسائلی که وجود داشت آن بود که افراد بعد از خروج از کمپ‌ها مجدد به اعتیاد باز می‌گشتند، اما باید کمک کنیم که این افراد به زندگی بازگردند و حوزه جوانان هلال احمر می‌تواند در این حوزه کار‌های خوبی انجام دهد و در حال حاضر بسیاری از اردوگاه‌ها را احیا کردیم و در کنار هم می‌توانیم خروجی خوبی برای جوانان داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در محله هرندی نگرانی‌های زیادی وجود داشت، اما بعد از راه اندازی خانه‌های هلال در این محله، جوانان همین منطقه در خانه‌های هلال عضو شدند و پای کار آمدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار