افتتاح سه مرکز توانبخشی به مناسبت هفته هلال احمر

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از افتتاح سه مرکز توانبخشی با امکانات کامل در سه استان کشور به مناسبت هفته هلال احمر خبر داد.

پیمان نامدار معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: به مناسبت هفته هلال احمر سه مرکز توانبخشی با محوریت فیزیوتراپی در شهرستان کنگاور استان کرمانشاه، نطنز در استان اصفهان و شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۵ واحد توانبخشی و ۷۹ مرکز جامع توانبخشی در سطح کشور مشغول ارائه خدمات توانبخشی ارزان به مددجویان و توانخواهان هستند.

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در خاتمه هدف از توسعه و فعالیت مراکز توانبخشی را اینگونه توصیف کرد که بیمار بتواند از تخت بیمارستانی به تخت توانبخشی منتقل و سپس به جامعه بازگردد.

 پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات را از گمرک ترخیص شد که این خودروها به امید خدا وارد ناوگان خواهند شد. همچنین ۱۵۰۰ دستگاه دیگر را هم سفارش داد شده که از آبان تا دی ماه آنها را تحویل می شود.

وی با اشاره به این که بهداشت، درمان و توانبخشی نیز قسمت دیگری از حوزه فعالیتی هلال احمر است گفت: بازتاب آن را می‌توان در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های هلال احمر مشاهده کرد که روزانه نیاز دارویی و درمانی هزاران نفر از شهروندان را برطرف می کند، در همین راستا به زودی مرکز درمانی هلال احمر در تاجیکستان نیز بازگشایی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هلال احمر به عنوان یک نهاد بشردوستانه تلاش می‌کند تا از آلام مردم حادثه دیده بکاهد که در این روزها مهم‌ترین مساله کمک به جنگ زدگان غزه است و تا کنون به کمک مردم ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی جمع آوری شده تا به دست مردم محاصره شده غزه برسد.

کولیوند با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مرکز توانبخشی در کشور و ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور اظهار داشت: هلال احمر اعضای بدن مصنوعی هوشمند تولید کرده و در حوزه دارو، داروهایی کم در کشور وجود دارد را تولید می‌کنیم و نمی‌گذاریم نسخه‌ای بدون دارو از داروخانه‌ها خارج شود. همچنین تولید داروهای گیاهی و سنتی به خدمات هلال احمر اضافه می‌شود.

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دیروز رفتم متخصص ارتوپد مثل بقیه دکترا عجله داشت و گفت فردا برو از داروخانه بربس بلند زانو بخر رفتیم دیدیم چینی اس 4 تومنه بعد کلینیک ارتوپد اندازه ساق و رونم رو گرفت و ده روزه یه درجه یک برام ساخت اونم شد 4 تومن
به دکترا بگین اینقدر عجله نداشته باشن و به فکر جیب بودایی‌ها نباشن و به فکر جیب همکاراشون باشن
آخرین اخبار