پورابراهیمی در صحن علنی:

تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات عمده کشور را حل می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات جاری کشور را برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده - مصوب ۱۳۸۷- با اصلاحات بعدی آن، به عنوان موافق تمدید این قانون تا پایان امسال گفت:  قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۸۷ برای دوره آزمایشی عملیاتی شد تا مانند کشورهای بسیاری از دنیا در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد پایه جدید مالیاتی تصمیم‌گیری شود.

او ادامه داد: دولت به علت اشکالات محتوایی قانون و هم اجرای نامناسب آن، مشکلات متعددی را برای فعالان اقتصادی و مردم ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: دولت برای اصلاح مشکلات لایحه اصلاح را به مجلس دهم داد و  سه سال به صورت کارشناسی بررسی شد که در انتهای دوره به شورای نگهبان رفت. شورای نگهبان هم ایراد وارد کرد که بخشی از آنها برطرف شد و هفته اخیر در کمیسیون اقتصادی آخرین مراحل مربوط به اصلاح این حوزه را بررسی کردیم، ان‌شاءالله آخرین اصلاحیه ظرف امروز و فردا برای صحن علنی ارسال خواهد شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: اگر هفته آینده بتوانیم اشکالات شورای نگهبان را برطرف کنیم، تا یک ماه آینده پس از تایید ابلاغ خواهد شد و بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات جاری کشور را قانون اصلاح شده برطرف خواهد کرد.

او یادآوری کرد: در شرایطی که کشور نیاز به وجود قانون دارد، بدون قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی‌توان جلو رفت، زیرا دولت در زمان مقرر پیشنهاد مربوط به تمدید قانون را ارائه نکرد و باعث شد این خلأ و مشکل ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار