ابراز امیدواری استرالیا به بهبودی روابط با چین پس از توافق آ سه آن

وزیر دارایی استرالیا اعلام کرد این کشور امیدوار است توافقنامه تجاری که قرار است از سوی ۱۵ عضو «آ. سه. آن» به امضا برسد، روابط متشنج کانبرا با پکن را بهبود بخشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، وزیر امور دارایی استرالیا ابراز امیدواری کرد که توافقنامه تجاری آسیا-اقیانوسیه روابط این کشور با چین را بهبود بخشد.

سیمون بیرمنگهام با اشاره به اینکه توافقنامه تجاری که قرار است ۱۵ عضو آسه آن در روز یکشنبه به امضا برسانند، گفت: امیدواریم امضای این قرارداد بتواند روابط متشنج این کشور با چین را بهبود بخشد.

قرارداد مشارکت اقتصادی آزاد منطقه‌ای «آرسی‌ای‌پی» با حمایت چین که از سوی انجمن ملل آسیای جنوب شرقی آسه‌آن امضا می‌شود، می‌تواند به بزرگترین قرارداد تجارت آزاد جهان تبدیل شود.

این توافق که تقریباً یک سوم جمعیت جهان و حدود ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان آن را تحت پوشش قرار می‌دهد، به تدریج تعرفه‌ها را کاهش می‌دهد و هدف آن مقابله با حمایت از حمایت، افزایش سرمایه گذاری و جابجایی آزادانه کالا‌ها در منطقه است.

پس از آنکه استرالیا خواستار تحقیق بین المللی درباره منبع ویروس کرونا شد، روابط این کشور با چین، بزرگترین شریک تجاری او کاملا از بین رفت. اختلافات تجاری نه تنها به ده‌ها صنعت استرالیا ضربه زد، صادرات محصولات کشاورزی، چوب و دیگر منابع به ارزش میلیارد دلار به چین را تهدید کرد.

بیرمنگهام با تاکید براینکه این توافق نامه می‌تواند منجر به تغییرات مثبت در روابط بین دو کشور شود ادامه داد: ما منتظریم که چین  برای گفتگو حاضر شود. 

وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز در مورد محدویت‌های وارداتی اعمال شده علیه استرالیا گفت: فشار‌های چین بر استرالیا قانونی، منطقی وغیر قابل ملامت است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار