آخر هفته خود را با رادیو فرهنگ بگذرانید

شبکه رادیویی فرهنگ در روز‌های پایانی هفته، برای شنوندگان خود برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه رادیویی فرهنگ در روز‌های پایانی هفته، برای شنوندگان خود برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

برنامه «هفت کوچه» به تهیه کنندگی‌هادی موسوی نژاد، این بار به سراغ رنگرزی در فرهنگ مردم می‌رود. ساعت ۹ در این برنامه، به این نکته که رنگرزی گونه‌های مختلفی دارد، ولی در اصل تثبیت یک ماده رنگدار روی سطحی خاص است، اشاره می‌شود.

در برنامه «چنین حکایت کنند» نیز که به داستان‌ها و حکایت‌های پندآموز ادب پارسی اختصاص دارد، از ساعت ۱۰ داستانی درباره مدارا و دوستی از گلستان سعدی بیان می‌شود.

در برنامه «نقد امروز» ساعت ۱۰:۳۰ امروز، با حضور کارشناسان و صاحب نظران، علل افزایش ضریب خودکشی در جوانان و نوجوانان نقد و بررسی می‌شود، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» هم با پخش قطعه «دلم‌ای وای دلم» از آثار زنده یاد پرویز مشکاتیان با شعری از خواجوی کرمانی آن را بررسی می‌کند. این قطعه با صدای ایرج بسطامی پخش می‌شود و در ادامه صحبت‌های زنده یاد پرویز مشکاتیان درباره موسیقی تقدیم شنوندگان می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی ساعت ۱۲:۲۰ از رادیو فرهنگ به سمع مخاطبان می‌رسد.

صلح امام حسن (ع) موضوعی است که امروز پنجشنبه در برنامه «قلمرو فرهنگ» به آن پرداخته می‌شود. این برنامه کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که هرروز ساعت ۱۲:۳۰ مسائل تاریخی، اجتماعی و فرهنگی را بررسی می‌کند.

برنامه «پرده عشاق» با موضوع «برخوانی شاهنامه» این هفته به برخوانی و پرده خوانی داستان نبرد رستم و کاموس کشانی اختصاص دارد. در این برنامه استاد جلال الدین کزازی درباره بازنوشت شاهنامه مطالبی را بیان می‌کند. «پرده عشاق» با محوریت شاهنامه خوانی و احیای نقالی و بیان حکمت‌های شاهنامه فردوسی با دعوت از پژوهشگران فردوسی شناس، نقالان شاهنامه و مرشدان زورخانه، شاهنامه فردوسی را از آغاز واکاوی می‌کند.

برنامه نام آوران فرهنگ که نزدیک به ۴ سال است میزبان مفاخر و بزرگان فرهنگی کشور است و دستاورد‌های آن‌ها را با رویکردی تحلیلی و انتقادی با هدف آشنایی مخاطبان از دغدغه‌های هنری و فرهنگی آن‌ها را بیان می‌کند، این هفته میربان دکتر مصطفی گرجی از پژوهشگران ادبیات فارسی می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای کارشناسی علی عظیمی نژادان امشب ساعت۲۱ پخش می‌شود.

برنامه قلب فرهنگی هم فردا جمعه به بررسی جایگاه عبادی نماز جمعه و همچنین جریان مدعیان دروغین مهدویت اختصاص دارد. در بخشی از برنامه «هادی حسین پور» کارشناس حوزه مهدویت به موضوع امام زمان (عج) و مدعیان دروغین می‌پردازد. همچنین «سید عبدالمهدی هاشمی» درباره وظایف ائمه جمعه و نقش آن‌ها در رفع مشکلات مردم مطالبی را تقدیم شنوندگان می‌کند. در ادامه این برنامه نیز با حجت الاسلام سید جواد عبدی» امام جمعه بجستان درباره نماز جمعه به عنوان پایگاه تعبد گفتگو می‌شود، مجله‌ی رادیویی «قلب فرهنگی» ویژه نماز جمعه به صورت زنده از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ ساعت ۱۱:۳۰ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری تقدیم شنوندگان می‌شود.

برنامه «وطن فارسی» جمعه ساعت ۱۴:۳۰، از اشتراکات زبانی کشور‌هایی که زبان و ادبیات فارسی در زبان آن‌ها اثرگذار بوده است، صحبت می‌کند.

کیمیای کلمات هم روایتی نو از متون کهن و معرفی و بررسی متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش‌های معاصری که درباره این آثار نگاشته شده اند است که جمعه‌ها ساعت ۲۰:۱۵ به تهیه کنندگی فریده گودرزی واجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار