دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفتند

حزب دموکرات آمریکا با پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان، کنترل آن را به دست گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، حزب دموکرات، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را از آن خود کرد.

رویترز به نقل از آسوشیتدپرس نوشت دموکرات‌ها پس از پیروزی «کیم شریر» در واشنگتن، «تام او هالران» در آریزونا و «جیمی گومز» در کالیفرنیا توانستند سه کرسی‌ دیگر از کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را تصاحب کنند. حال دموکرات‌ها با کسب این سه کرسی در اواخر روز سه شنبه، توانستند با حداقل ۲۱۸ کرسی در اکثریت قرار بگیرند.

دموکرات‌ها با برتری حداکثری در مجلس همراه با یک کرسی مستقل و پنج کرسی آزاد، به  انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا راه یافتند. از سال ۱۹۹۵ این دومین بار است که آن‌ها برای چهار سال متوالی مجلس را در اختیار دارند.

 حزب دموکرات‌ اما نتوانست اکثریت سنا را در دست بگیرد و از هدف خود برای کسب اکثریت در این مجلس کوتاه آمد و احتمالا این باعث می‌شود جمهوری‌خواهان  بتوانند از ابتکارات اساسی قانونگذاری جو بایدن رئیس جمهور منتخب تا حدی جلوگیری کنند.

امید‌های بایدن برای تصویب اولویت‌های مهم دموکراتیک مانند گسترش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، مبارزه با تغییرات آب و هوا و ارائه کمک ویروس کرونا بیشتر به دور جدید کنگره که قرار است در سوم ژانویه  کار خود را آغاز کند، متکی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار