افزایش شمار قربانیان زلزله ترکیه

شمار قربانیان زلزله ترکیه به ۵۸ نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شمار قربانیان زلزله ترکیه که روز جمعه شهر ازمیر ترکیه را لرزاند، به ۵۸ نفر رسید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازدید از شهر «صامسون» در ساحل دریای سیاه، در سخنانی گفت: آخرین اطلاعات نشان می‌دهد، این زلزله جان ۵۸ نفر از هموطنان‌مان را گرفته است.

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از «فؤاد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد این زلزله خسارت‌های فراوانی در منطقه «بایراکلی» در ازمیر ترکیه برجای گذاشته است.

او در ادامه افزود: ۶ ساختمان در این منطقه تخریب شده و ۹ عدد از آن‌ها دچار خسارت‌های فراوان شده اند و ۲۶۰ عدد خسارت‌های متوسط شده اند.

او در ادامه از برنامه دولت برای برپایی ۳ هزار و ۸۸۰ چادر موقت برای میزبانی ضروری زلزله زدگان در بسیاری از مناطق ازمیر خبر داد.
این در حالی است که کادر نجات به عملیات امداد و نجات تحت آوار‌ها ادامه می‌دهند و همین مسأله سبب شده است شمار قربانیان افزایش یابد.

پیشتر ادامه امور اضطراری ترکیه اعلام کرده بود شمار قربانیان به ۴۳ عدد و شمار مجروحان به ۸۹۶ رسیده است.

گفتنی است روز جمعه زلزله‌ای به قدرت ۶.۶ ریشتر ازمیر ترکیه را لرزاند که سبب تخریب ۲۰ ساختمان شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از این حادثه طی تماس تلفنی با «محمد گوللو‌اوغلو» رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» و «یاووز سلیم کوش‌گر» استاندار ازمیر درباره عملیات جست‌وجو و نجات در ازمیر معلومات گرفت.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد: عملیات جستجو و نجات در تمام استان‌هایی که از زمین لرزه متاثر شده‌اند٬ ادامه دارد. عملیات غربالگری توسط نیرو‌های مسلح از هوا نیز ادامه دارد.

این مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر در ساعت ۱۴:۵۱ به وقت محلی شهرستان سفری‌حصار استان ازمیر را لرزاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار