تجمع اعتراضی در استانبول در محکومیت اسلام ستیزی فرانسه

مردم استانبول با برپایی تجمعی اعتراضی، خشم و انزجار خود را نسبت به هتاکی رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام (ص) ابراز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با بالا گرفتن تنش‌های دیپلماتیک و گسترش موج انزجار از اسلام ستیزی سران فرانسه، صد‌ها تن در استانبول برای نشان دادن خشم خود نسبت به هتاکی به پیامبر اسلام (ص) تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان در استانبول ترکیه قرار است پس از گردهمایی در پارک ساراچانه، به سوی کنسولگری فرانسه در این شهر حرکت کنند و در مقابل ساختمان کنسولگری تاج گل سیاه قرار دهند.

پرده برداری از دور تازه اسلام ستیزی در فرانسه به دنبال قتل یک معلم فرانسوی در حومه پاریس صورت گرفت. ساموئل پتی دو هفته پیش کاریکاتوری از پیامبر اسلام (ص) را به شاگردان خود نشان داد و اندکی بعد توسط یک جوان چچنی تبار به قتل رسید.

رئیس جمهور فرانسه ضمن محکومیت قتل این معلم، اقدام او در اهانت به مقدسات دینی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان را آزادی بیان عنوان کرد.

این اظهارات امانوئل مکرون موجی از خشم و اعتراض در میان مسلمانان در کشور‌های مختلف جهان به راه انداخت و هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار