ارمنستان: شواهدی مستدل از نقش ترکیه در اعزام مزدوران به قره باغ داریم

نخست وزیر ارمنستان روز یکشنبه بار دیگر دولت ترکیه را به نقش داشتن در اعزام مزدوران سوریه به قره باغ متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز یکشنبه اعلام کرد مدارکی در اثبات اقدام ترکیه برای اعزام هزاران مزدور سوری به منطقه مورد مناقشه قره باغ را در اختیار دارد.

نیکول پاشینیان روز یکشنبه اعلام کرد مدارک موثقی در اثبات نقش ترکیه در جذب و اعزام هزاران مزدور سوری به جمهوری آذربایجان در دست دارد. نخست وزیر ارمنستان در حساب فیس بوک خود نوشت: اکنون اثبات کامل و جامعی وجود دارد که هزاران نفر از مزدوران در سوریه بکار گرفته شده و توسط ترکیه به آذربایجان منتقل شده اند، تا در حمله نظامی علیه آرتساخ شرکت کنند.

پاشینیان همچنین ویدئویی از یک تبعه سوری را در حساب فیس بوک خود بارگذاری کرد که توسط نیرو‌های ارمنستان در قره باغ اسیر شده بود. اواخر روز شنبه سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز ویدئویی از بازجویی از یک مزدور سوری دیگر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

رئیس جمهور ترکیه اواسط اکتبر با رد اتهام زنی به آنکارا در خصوص اعزام مزدوران سوری گفت سوری‌ها در کشور خود کار‌های کافی برای انجام دارند. وزارت امور خارجه آذربایجان نیز طرف ارمنی را به نشر اطلاعات نادرست متهم کرد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار