آمار تلفات و زخمی‌های زلزله ترکیه به نزدیک ۸۰۰ تن رسید

بنا به اعلام اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه، شمار کشته‌ها و مجروحان زلزله روز جمعه در ازمیر به حدود ۸۰۰ تن رسیده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اداره حوادث غیر مترقبه ترکیه از افزایش شمار تلفات و زخمی‌های زلزله ترکیه به نزدیک ۸۰۰ تن خبر داد.

ریاست اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه بامداد روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد شمار قربانیان زمین لرزه شدید عصر جمعه در نزدیکی سواحل استان ازمیر در غرب این کشور، به ۲۰ کشته افزایش یافته است. در این بیانیه آمده است اطلاعات دریافتی از مرکز هماهنگی حوادث ترکیه نشان می‌دهد شمار زخمی‌ها به ۷۸۶ نفر رسیده است. از این تعداد ۷۰۲ نفر در استان ازمیر و ۶۱ تن در استان‌های همجوار آن گزارش شدند.

همچنین بنا به اعلام اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه از زمان اولین زلزله در ازمیر تاکنون این منطقه شاهد ۲۴۴ پس لرزه بوده که ۲۴ مورد آن بالای ۴ ریشتر گزارش شد.

عملیات جستجو برای یافتن قربانیان در ۱۷ ساختمان آسیب دیده در استان ازمیر ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها مرکز این زلزله ۱۷ کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده است. به گفته وزیر این کشور، بیش از ۲۰ ساختمان بر اثر این زمین لرزه در ازمیر فرو ریخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار