اسماعیل هنیه: اقدام سودان بیانگر اصالت و مواضع مردم این کشور نیست

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن محکوم کردن اقدام سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این تصمیم بیانگر خواسته و مواضع مردم این کشور نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (یک‌شنبه) اعلام توافق سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

او گفت: عادی سازی اخیر تنها افراط گرایی سیاسی است که منعکس کننده جدایی حاکام از وجدان ملت‌های خود است.

هنیه افزود: ما یقین داریم که توافق سودان و اسرائیل بیانگر اصالت مردم سودان و مواضع تاریخی آنان نیست و از مخالفان سودانی در نپذیرفتن از توافق تقدیر می‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: توافق با دشمن صهیونیست هرگز در بازگرداندن نقشه منطقه بر اساس خواسته اسرائیلی‌ها موفق نخواهد شد و نقشه منطقه را تنها ملت‌های پایبند به اصول و حقوق استوار فلسطین ترسیم خواهند کرد.

او افزود: ملت‌های ما رژیم صهیونیستی اشغالگر را هرگز نمی‌پذیرند و او در آینده هیچ جایگاهی ندارد و نمی‌تواند در فلسطین بر روی داشتن موضعی برای خود حساب باز کند.

اسماعیل هنیه همچنین به توهین فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را به دست برداشت داشتن از سیاست توهین به اسلام و تنش آفرینی علیه آن و متوقف کردن اهانت به پیامبر (ص) فرا میخوانیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان از سفر هیئتی از این جنبش به ریاست صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی به قاهره، پایتخت مصر برای تاکید بر روابط دوجانبه خبر داد و گفت این هیئت درباره پرونده‌های مشترک و ویژه در مسیر صلح و وحدت ملی با مقامات مصری گفتگو خواهد کرد.

آمریکا، سودان و رژیم صهیونیستی عصر جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به توافق برای عادی سازی روابط دست یافتند و سودان سومین کشوری شد که در سال میلادی جاری به این توافق پیوسته است.

فرانسه با نصب کاریکاتور اهانت آمیز بر روی ساختمان‌های بلند این کشور به بهانه آزادی بیان خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار