تاکید کرملین بر حفاظت از منافع روسیه در برابر آمریکا

دیمیتری پسکوف گفت با توجه به طرح‌های آمریکا برای خروج از پیمان آسمان‌های باز، روسیه از منافع خود حفاظت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت با توجه به طرح‌های آمریکا برای خروج از پیمان آسمان‌های باز، روسیه از منافع خود حفاظت خواهد کرد.

پسکوف در برنامه گِرِریت گِیمز در شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: «متاسفانه، آمریکایی‌ها طرح‌هایی برای خروج از این پیمان اعلام کرده اند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست «باشگاه بحث بین المللی والدای» گفت: مقامات روسیه «هنوز نارضایتی‌های آمریکا را که باعث این تصمیم شد، نمی‌فهمند.»

پسکوف گفت: «به هر حال، این یک واقعیت است و رئیس جمهور به صراحت گفته است که روسیه از منافع خود حفاظت خواهد کرد.»

او تصریح کرد پوتین موضع روسیه را درباره طرح‌های واشنگتن برای خروج از پیمان آسمان‌های باز روشن کرده است.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه پوتین در این باره خط قرمز تعیین کرده است و همه مسائل دیگر منوط به گفت‌وگو هستند، گفت: «خروج آمریکا از پیمان آسمان‌های باز» منافع کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چون در این صورت قادر به انجام ماموریت‌های بازرسی بر فراز آمریکا نخواهیم بود.»

ترامپ ۲۱ مه اعلام کرد آمریکا قصد دارد از پیمان آسمان‌های باز خارج شود. این پیمان به کشور‌های عضو اجازه می‌دهد برای راستی‌آزمایی توافق‌های کنترل تسلیحاتی، پرواز‌های شناسایی را بر فراز قلمرو‌های یکدیگر انجام دهند. مقامات آمریکا برای توجیه این تصمیم، به نقض ظاهری این پیمان توسط روسیه استناد کردند. روسیه بار‌ها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار