دولت وفاق ملی: فضای سیاسی لیبی آماده اعلام یک توافق فراگیر است

وزیر کشور دولت وفاق لیبی از آمادگی طرف‌های سیاسی برای اعلام یک توافق فراگیر در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فتحی پاشا آغا»، وزیر کشور دولت وفاق لیبی امروز، سه‌شنبه در دیدار با «خوزه آنتونیو سابادیل»، سفیر اتحادیه اروپا در این کشور اعلام کرد که فضای سیاسی کشورش در حال حاضر آماده اعلام توافق فراگیر درباره بحران چندین ساله است.

«پاشا آغا» تاکید کرد که فضا در حال حاضر در لیبی برای اعلام توافق سیاسی بین همه مردم کشور آماده است و نتایج و دستاورد‌های دیدار‌های خارجی بین گروه‌ها بهترین گواه این ادعاست.

وی در ادامه تصریح کرد: «مردم لیبی چشم انتظار رهبری سیاسی واحد برای خروج کشور از بحران هستند.»

پاشا آغا توضیح داد که حضور مزدوران گروه «واگنر» روس در میادین نفتی، صحنه سیاسی کشور را متزلزل کرده است؛ اگر چه ما در گذشته و حال هیچ دشمنی با روسیه نداشته ایم.

دوره اخیر شاهد یک حرکت سیاسی ملموس در مورد بحران لیبی است که در مذاکرات طرفین درگیری به میزبانی چندین کشور در مراکش، مصر، سوئیس و مالت مشاهده می‌شود.

گفتنی است پیشتر سفرای کشور‌های اروپایی تهدید کردند تدابیر تنبیهی علیه کسانی که مانع اجرای کامل فرآیند برلین برای آتش بس در لیبی شوند، در نظر خواهند گرفت.

این سفرا در دیدار با «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی، در طرابلس تاکید کرده بودند ممکن است تحریم‌هایی را علیه عاملان نقض ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی و نیز عاملان غارت اموال عمومی و ناقضان حقوق بشر در این کشور، اعمال کنند.

این سفرا خواستار وحدت مجدد نهاد‌های مالی در لیبی و پایان کامل محاصره میدان‌های نفتی در سراسر این کشور و از سرگیری گفتگو‌های سیاسی شدند.

سفرای اروپایی از توافقنامه ترکیه و لیبی درباره ترسیم مرز‌های دریایی بین دو کشور در دریای مدیترانه انتقاد و تاکید کردند این توافقنامه قوانین بین المللی مربوط به دریا‌ها را در نظر نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار