ارتش جمهوری آذربایجان به استفاده از سلاح‌های ممنوعه در قره‌باغ متهم شد

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، ارتش جمهوری آذربایجان را به استفاده از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب خوشه‌ای در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، آرتاک بیگلریان، سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قره باغ، ارتش جمهوری آذربایجان را به استفاده از تسلیحات ممنوعه در قره باغ متهم کرد.

بیگلریان تصریح کرد نیرو‌های آذربایجانی از گلوله‌ها و بمب‌های خوشه‌های استفاده کرده اند.

وی مدعی شد: آنان از پهپاد‌های هجومی استفاده کردند و به نظر می‌رسد کشور‌های دیگر این تجهیزات را به باکو داده اند. استفاده از سلاح‌های ممنوعه موجب شد تا شاهد کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان باشیم که در میان آنان زن و کودک نیز دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: گروهی خرابکار با ورود به شهر هادروت، منازل مردم را به آتش کشیدند، غیر نظامیان را کشتند و موجب رعب و وحشت در میان شهروندان شدند.

در پی اعلام توافق آتش بس در قره باغ، طرف‌های درگیر در این منطقه هر کدام طرف مقابل را به نقض آتش بس متهم کرده اند.

ارمنستان ترکیه را به تحریک آذربایجان برای نقض آتش بس متهم کرد و گفت حملات پهپادی به زیرساخت‌ها و شهروندان در قره باغ با هماهنگی فرماندهی نیروی هوایی ترکیه انجام می‌شود، ضمن اینکه شش جنگنده اف ۱۶ ترکیه نیز حمایت کامل از نیرو‌های آذربایجانی را بر عهده گرفته اند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نقش ترکیه در جنگ قره باغ را تکذیب کرد و ارمنستان را مسئول فروپاشی آتش بس خواند.

تداوم درگیری‌های جسته و گریخته در قره باغ موجب شد تا اتحادیه اروپا به دلیل نقض آتش بس ابراز نگرانی کند و از دو طرف بخواهد به توافق به عمل آمده احترام بگذارند و به سرعت خود را برای آغاز مذاکرات اساسی و جدی زیر نظر گروه مینسک آماده کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
((آرتاک بیگلریان،))سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قره باغ عجب اینکه خودش ارمنی است مگر نه اینکه سخنگوی سازمان ملل باید از یک کشور بی طرف باشد بنا براین سخنان وگزارشات این فرد که خودش ارمنی ومنتسب به یکی از طرفین درگیری است هیچ گونه اعتبار حقوقی ندارد واستناد به گزارش او هم ارزش خبری ندارد وyjcنباید اظهارات وی را مورد استناد قرار دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خاک تو سر سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و همه کمیسیون های مسخره سازمان ملل، ارمنستان غاصب و جنایتکار بعد از اعلام آتش بس نصف شب با موشک یک محله شهر گنجه را به خاک و خون کشیده و ده ها نفر اعم از زن و کودک را کشته و این کمیسون های مجسمه سازمان ملل به کشته شدن نظامیان تروریست ارمنی در میدان جنگ آن هم در خاک مشروع و قانونی آذربایجان اعتراض دارند؟ این سازمان ها برای دفاع از حقوق همه ملت ها به وجود آمده اند یا برای دفاع از کشورهای قدرتمند و غاصب و جنایتکار؟ این ها سازمان و شورا نیستند بلکه طویله اند شورای امنیتی که نتواند از پس کشور غاصب و جنایتکار ارمنستان با سه میلیون نفر جمعیت و با اقتصاد ورشکسته و گدا که با صدقه ارامنه جهان اداره می شود بر بیاید از طویله هم کمتر است.
آخرین اخبار