بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و یونان در خصوص تحولات مدیترانه شرقی

اتحادیه اروپا و یونان در بیانیه‌ای مشترک از ترکیه خواستند به کاهش تنش در مدیترانه شرقی بپردازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا و یونان در بیانیه‌ای مشترک از ترکیه خواستند تا گام‌های لازم را برای کاهش تنش در منطقه مدیترانه شرقی بردارد.

در این بیانیه مشترک، از ترکیه خواسته شده تا این کشور وارد گفتگو‌های سازنده با قبرس، یونان و اتحادیه اروپا شود.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه نیز در سفر خود به رُم، پایتخت ایتالیا در مصاحبه به خبرگزاری ایتالیایی «نوا» خواهان مذاکرات فوری آنکارا و اتحادیه اروپا در خصوص افزایش تنش‌ها در مدیترانه شرقی، مسأله لیبی و درگیری‌های آذربایچان و ارمنستان شد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در سفر خود به رُم به این خبرگزاری ایتالیایی گفت: ایتالیا یک هم پیمان قوی ناتو و یک شریک متعادل در مسائل منطقه‌ای است.

او همچنبن اعلام کرد با این وجود، ترکیه از نتیجه شورای ویژه اتحادیه اروپا در اول و دوم اکتبر ناامید شده است؛ چرا که به گفته او نتایج مورد انتظار حاصل نشده است.

گفتنی است چند روز پیش نیز «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود کشورش حقوقی در دریای مدیترانه دارد و به همین خاطر آنکارا به حمایت از این حقوق ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود: متأسفانه همپیمانان ما از نیرو‌های مسلح حزب کارگران کردستان حمایت می‌کنند. ما از آن‌ها می‌خواهیم اگر از حمایت ما ناتوان شده اند، حمایت از تروریست‌ها را متوقف کنند.

چاووش اوغلو همچنین تأکید کرده بود ترکیه تمامی حمایت خود را از آذربایجان به خاطر یکپارچگی سرزمینی این کشور به کار خواهد بست.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیپاسخ گفته بود: ما در مدیترانه شرقی شاهد برخی تنش‌ها هستیم؛ هدف ما کاهش این مسأله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار