آمادگی ارمنستان برای برقراری آتش بس در قره باغ

وزارت خارجه ارمنستان از آمادگی این کشور برای همکاری با اروپا در خصوص برقراری آتش بس در قره باغ خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد ایروان آماده همکاری با سازمان امنیت در اروپا برای برقراری مجدد آتش بس در قره باغ است.

در اول اکتبر، روسیه و فرانسه اعلام کردند که جنگجویان خارجی برای شرکت در درگیری‌های مداوم بین جمهوری آذربایجان و باکو منتقل می‌شوند. جامعه جهانی این جنگ را محکوم کرده و از هر دو کشور خواسته است مذاکرات را از سر بگیرند.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند.

گفته می‌شود در جدال ۳۲ ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تاکنون بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده‌اند.

منطقه ارمنی نشین «ناگورنو-قره باغ» (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی به کنترل نیرو‌های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور‌های جهان حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
برخی کوته‌فکرها ارمنستان رو دست کم گرفتند. به زودی مشخص میشه قدرت ارمنیان در مقابل نوکران صهیونیست چقدره
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام
اگر ارمنستان شکست بخوره به ضرر ایرانه .
امپراطوری عثمانی دوباره جون میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۲:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
آتش بسی در کار نیست اگه جنگ ادامه پیدا کنه کل ارمنستان اشغال خواهد شد و قره باغ آزاد خواهد شد . ارمنستان داره شکست می خوره و التماس می کنه طرفدارانش میانجیگری کرده و نجاتش دهد الآن آذربایجان در موقعیت برتر قرار داره و آتش بس کاملاً به ضررشه.
آخرین اخبار