درخواست دبیرکل ناتو از ترکیه برای آرام کردم اوضاع قره باغ با استفاده از نفوذ خود

دبیرکل ناتو از ترکیه خواست با استفاده از نفوذی که در جمهوری آذربایجان دارد اوضاع قره باغ را آرام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوشنبه گفت از ترکیه ، هم پیمان نزدیک جمهوری آذربایجان، انتظار دارد از نفوذ خود برای آرام کردن اوضاع در منطقه جدایی طلب قره باغ ارمنستان استفاده کند.

این اظهارات استولتنبرگ پس از گفتگوهایی که با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه انجام داد و درحالی که درگیریها بین جدایی طلبان ارمنستان و ارتش جمهوری آذربایجان روز دوشنبه وارد دومین هفته خود شد ، مطرح می شود. در این درگیریها تاکنون حدود ۲۵۰ نفر کشته شده اند.

استولتنبرگ گفت « انتظار دارم ترکیه از نفوذ زیاد خود برای آرام کردن تنش استفاده کند.»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، مسلمانان جمهوری آذربایجان را به ادامه اقدام نظامی خود تا بازپس گیری مناطقی که در جنگ خونبار دهه ۹۰ میلادی از دست داده اند و ۳۰ هزار کشته برجا گذاشت تشویق کرده بود. از سوی دیگر چاووش اوغلو گفت ناتو باید این تنش را « به شکلی متوازن » حل کند.

او افزود «همه ، به ویژه ناتو باید از ارمنستان بخواهند برای حل این مشکل در چارچوب حقوق بین الملل، عقب نشینی کند.»

اقدام قره باغ در اعلام جدایی خود از جمهوری آذربایجان در اوایل دهه ۹۰ ، وقوع جنگ را به دنبال داشت. جامعه جهانی و حتی ارمنستان، استقلال این منطقه را به رسمیت نشناختند. اما ایروان از این منطقه به طور کامل حمایت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آرام کردن نه آرام کردم!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار