آلمان: به سوالات زیادی درباره برگزیت باید پاسخ داده شود

هایکو ماس اعلام کرد سوالات زیادی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد که هنوز به آن‌ها پاسخ داده نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: هنوز سوالات زیادی درباره روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون پاسخ مانده است.

بر این اساس، ماس در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مساله برگزیت در برلین تاکید کرد: دقیقا یک سال پیش بود که ما با شما در اینجا دیدار کردیم. آن موقع، مذاکرات برگزیت در مرحله داغ خود قرار داشت و اکنون همین مساله دوباره وارد یک مرحله حساس دیگری از گفتگو‌ها با انگلیس شده است و به همین علت من بسیار خوشحالم که این فرصت به وجود آمد که امروز، ما به عنوان ریاست (دوره ای) اتحادیه اروپا در این مساله نقش داریم و یک بار دیگر می‌توانیم در این باره با هم بحث و تبادل نظر کنیم.

وزیر خارجه آلمان افزود: هم اکنون مسائل و سوالات بسیاری وجود دارند که پاسخی برایشان وجود ندارد و ما می‌خواهیم این مسائل را به طور واقعی جلو ببریم. اگر سال گذشته، حوادث زیادی (در مورد برگزیت) اتفاق افتاد، شاید در مورد امسال باید بگوییم که شرایط خطرناکتری را در مقایسه با پارسال شاهدیم.

وی ادامه داد: همه گیری ویروس کرونا گفتگو‌ها را سخت‌تر کرده است؛ هرچند که دستیابی به توافق نیز بسیار جدی‌تر و حساس‌تر (از گذشته) دنبال می‌شود. اکنون به طور واقعی تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک توافق جامع به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار